Du får så mycket trevligare o snyggare bil om du går på bmw. Inte kollat på 5 serie något? Komforten är riktigt bra i dessa, de andra modellerna är inte dåliga heller. det där med rosten ska du ta med en nypa salt, beror på hur ägarna innan skött bilen med.
Du får så mycket trevligare o snyggare bil om du går på bmw. Inte kollat på 5 serie något? Komforten är riktigt bra i dessa, de andra modellerna är inte dåliga heller. det där med rosten ska du ta med en nypa salt, beror på hur ägarna innan skött bilen med.
håller med till 100% och argumentet att det skulle bli dyrare håller inte
Och just det tycker jag är ett väldigt bra argument... plus att det är så SATANS lätt mekat och lätt att hitta delar till... Sen tycker jag att 940 känns allmänt trevligare än div BMW jag suttit i i liknande "klass"
Om man väljer mellan bmw och volvo så hade jag i nuläget absolut valt en volvo 940, den sista "riktiga" volvon som dessutom är välbyggd.
Varför, vad har Volvon för fördelar anser du? Enda fördelen jag ser att grejer är nästan gratis om något går sönder.
det argumentet har jag aldrig förstått ?! var hittar ni alla dessa billiga delar ?!?! biltema är skit dyrt, skroten likaså... volvo ska vi inte ens snacka om ap dyrt ju
jag ser absolut INGA fördelar, sämre komfort, skit fula, högre bensinförbrukning, och dessutom utomordentligt tråkiga att köra (om man nu inte ska lägga en halv förmögenhet på bilen)
Edit: jo jag ser en fördel, billiga kolvar och stakar... olika kammar brukar också vara ganska billigt.
Komplett stege till bakaxeln 300kr Kardan 100kr LMM 150kr Div plast detaljer till kupén 200kr(nyskick) Fattar inte vart du hittar dyra saker på skroten?
Komplett stege till bakaxeln 300kr Kardan 100kr LMM 150kr Div plast detaljer till kupén 200kr(nyskick) Fattar inte vart du hittar dyra saker på skroten?
och du menar att dessa saker skulle vara dyrare till någon annan bil ? Det du rabblar upp nu är returbilen priser, då får man ju skruva bort möget själv också. Jag tänkte på riktiga skrotar
Komplett stege till bakaxeln 300kr Kardan 100kr LMM 150kr Div plast detaljer till kupén 200kr(nyskick) Fattar inte vart du hittar dyra saker på skroten?
och du menar att dessa saker skulle vara dyrare till någon annan bil ? Det du rabblar upp nu är returbilen priser, då får man ju skruva bort möget själv också. Jag tänkte på riktiga skrotar
Är man så lat så man inte orkar skruva den delar så har man inget på en skrot att göra...
Och du kan ju försöka hitta en lokal skrot som har några BMW står...
Volvon så är det bara att ta 3 steg in så står det en 7/900 som man kan plocka det man vill ha av... Passar typ direkt mellan alltihop!
Komplett stege till bakaxeln 300kr Kardan 100kr LMM 150kr Div plast detaljer till kupén 200kr(nyskick) Fattar inte vart du hittar dyra saker på skroten?
och du menar att dessa saker skulle vara dyrare till någon annan bil ? Det du rabblar upp nu är returbilen priser, då får man ju skruva bort möget själv också. Jag tänkte på riktiga skrotar
Är man så lat så man inte orkar skruva den delar så har man inget på en skrot att göra...
Och du kan ju försöka hitta en lokal skrot som har några BMW står...
Volvon så är det bara att ta 3 steg in så står det en 7/900 som man kan plocka det man vill ha av... Passar typ direkt mellan alltihop!
Sen kan det ju finnas ett samband att det står mer volvos på skroten än bmw.......
Komplett stege till bakaxeln 300kr Kardan 100kr LMM 150kr Div plast detaljer till kupén 200kr(nyskick) Fattar inte vart du hittar dyra saker på skroten?
och du menar att dessa saker skulle vara dyrare till någon annan bil ? Det du rabblar upp nu är returbilen priser, då får man ju skruva bort möget själv också. Jag tänkte på riktiga skrotar
Är man så lat så man inte orkar skruva den delar så har man inget på en skrot att göra...
Och du kan ju försöka hitta en lokal skrot som har några BMW står...
Volvon så är det bara att ta 3 steg in så står det en 7/900 som man kan plocka det man vill ha av... Passar typ direkt mellan alltihop!
Och vad gör det? Billigare delar till oss som inte vill skrota utan ta hand om sakerna...
Jag tänkte mer på ditt argument att volvo är mer lätt skruvat än motsvarande bmw och dessutom att bmw delar är dyra. Om så vore fallet borde det inte stå mer bmw´s, audi´s mercor på skrotarna än volvo?
Hade det va så fruktansvärt dyrt att äga en begagnad premiumbil i den prisklassen som diskuteras i denna tråd hade nog ingen åkt i dom samt att dom borde vara i stort sätt gratis i inköp.
Edit: och med detta vill jag inte säga att volvo är sämre än andra men finns fler alternativ som fungerar för andra och behöver inte nödvändigtvis vara dyrare. Så att argumentera med reservdelspriser finner jag högst orelevant i denna diskussion.
Och vad gör det? Billigare delar till oss som inte vill skrota utan ta hand om sakerna...
Jag tänkte mer på ditt argument att volvo är mer lätt skruvat än motsvarande bmw och dessutom att bmw delar är dyra. Om så vore fallet borde det inte stå mer bmw´s, audi´s mercor på skrotarna än volvo?
Hade det va så fruktansvärt dyrt att äga en begagnad premiumbil i den prisklassen som diskuteras i denna tråd hade nog ingen åkt i dom samt att dom borde vara i stort sätt gratis i inköp.
Det där är då gratis enligt mig... Ingen ide att tjafsa om vad som är sämst eller bäst alla gillar olika jag föredrar volvo för att det är enkelt idiotsäkert och man känner sig säker i dom... Sen är dom trevliga att åka i med!
Och vad gör det? Billigare delar till oss som inte vill skrota utan ta hand om sakerna...
Jag tänkte mer på ditt argument att volvo är mer lätt skruvat än motsvarande bmw och dessutom att bmw delar är dyra. Om så vore fallet borde det inte stå mer bmw´s, audi´s mercor på skrotarna än volvo?
Du tänker inte på att det finns/fanns då också betydligt mer volvos i Sverige än tyskar. Därav mer bilar som måste till skroten.
Och vad gör det? Billigare delar till oss som inte vill skrota utan ta hand om sakerna...
Jag tänkte mer på ditt argument att volvo är mer lätt skruvat än motsvarande bmw och dessutom att bmw delar är dyra. Om så vore fallet borde det inte stå mer bmw´s, audi´s mercor på skrotarna än volvo?
Du tänker inte på att det finns/fanns då också betydligt mer volvos i Sverige än tyskar. Därav mer bilar som måste till skroten.
grejen är den att idag så handlar man nya delar i tyskland till svenska skrot priser ... så nej argumentet att det finns mer och billigare delar håller inte.
att man sen föredrar en volvo av andra orsaker är en annan sak då vi alla tycker olika, men man ska inte fara med en massa osanningar
Sammanfattningsvis kan man säga att det går att köpa nya grejer till BMW från utlandet till bra priser just för att BMW är en dussinbil jämfört med Volvo totalt sett (flera tillverkare av reservdelar/konkurrens osv). Fördelen med Volvo i Sverige är att det är en dussinbil i Sverige och därför finns mycket begagnat (på skrotar/demonteringar osv) där det kanske är lite sämre med BMW-grejer (dock har jag fyndat flertalet trevliga grejer till min E46:a från demonteringar ).
Volvo är ju även schysst då det finns en Volvohandlare/verkstäder i varannan tätort, eller verkar som så. Lite mer sparsmakat med BMW-dito.