Maryland skrev:
Ok tack! Gu va ni hjälper, jag var helt lost innan men nu känns det inte så dåligt längre!
Nej min bil är inte svårväxlad, men de sa det på verkstaden att det kanske kommer att bli...
Jag lägger upp bilder och länken till annonsen när jag har tvättat osv.
Annars är den inte så smutsig, det är bara - igen - att jag gärna slipper tvätta den själv...Men visst kan man spara pengar..! Det här med att dammsuga är en liten frågetecken..Jag har ingen dammsugare som jag kan ta ut till bilen. Finns sånt på Statoil eller liknande?
Vi är oftast hjälpsamma, kul med bilar, speciellt köp och sälj.
Då behöver du inte skriva något om svårväxlad, då är den som den ska.
Kör den igenom en biltvätt med vaxprogrammet för en 300kr, då ser den förmodligen tillräckligt bra ut sedan, torka rutorna direkt efter med ett papper så slipper du torkfläckarna.
Statoil brukar ha dammsugare som matas med 10kronor eller poletter du köper i kassan.
Glöm inte under stolarna, där brukar småsten gömma sig.
Slå av gruset från mattorna, alternativt tvätta av dom i badkaret/duschen med vanlig mild handtvål, då blir dom inte blekta/grå.
(jag brukar göra detta när jag ändå ska tvaga mig, suspekt men enkelt och roande för ev omgivning).
Torka av dammet med en torr mikrofiberduk uppeppå instrumentbrädan, är det inte smuts strunta i våttork, det blir bara fläckar när vattnet torkar.
Torka instegslister och dörrsidor med fuktig trasa.
Sedan är Yarsien tillräckligt fin att sälja.
Vill du ändå lämna bort jobbet med städ och tvätt vet jag en bra firma på Tjörn (om du bor i närheten) som får bilar att se ut som nya.