Ursäktar för dålig svensk/särskrivningar osv osv (Dyselexi)
Bil:740-88(b tror jag) lh2.4 b230f.
Problemet: Spridarna sprutar inte in bensin i cylindrarna.
Delar bytta/testade: har testat 3 olika spridar relän/radioavstyrnings relä, upp slippade jord
Berättelsen: körde hem den 3 mil gick prima, stog ett par måndare med lite smått körande, sen flytta jag den till de nya stället, gick hur bra som helst. sen stog den under vintern och nu när jag ska fixa den för besiktningen, så som fjädrar, bromsar osv så starta den inte, får fram soppa till spridarbryggan och bra med tryck tycker jag, om jag tar bort jorden från batteriet och sen sätter i lampa i dom kablarna som går till spridarna, sätter på jorden då vissar den att jag får ström där i kanske max 1sek , vet inte om de ska va så. Den får gnista osv men tort på tändstiften.
vet inte mer vad jag ska säga, har testat det mästa tycker jag, har läst runt massor men hittar ingen lösning, har som sagt slipat upp jorden på bryggan och den i framskärmen oc h aven testat 3 olika spridar relän. förrut knäppt de men sist så gjorde de inte de, kanske nå glapp? om jag tar bort jorden från bryggan sen skruvar ditt bryggan och har jorden i handen, sätter på tändningn och sen gnuggar mot bryggan så tror jag dom öppnas lite stun eller bara lite en kort stund, de låter bakom motorn, typ knäpp ljud men vet inte om de har med de här att göra.
Fråga på bara om ni har fråger eller nåt jag kan kolla eller tips o tricks
Uppskattar all hjälp och skriv om ni funderar över något
Mvh Jonthe