skanepiraten skrev:
Du jobbar inte åt bytdel.se ?
Ja köper man billigt får man billigt ^^ Original är alltid original och billigt är nåt annat.
Men visst kör man en bil för under 30 tusen? Så visst då skulle jag kanske också köpa billigare saker, men har man en någorlunda bra bil med lite värde i så är man bara dumsnål
Vilken konstig fråga!
Nej, om jag hade jobbat där så hade jag sett till att placera sajten bland de fem första i sökträffarna
Den som kör en dyr bil har troligen budget att köpa dyra delar till bilen. Plus lull-lull och annat onödigt trevligt.
Du kan ju inte veta i vilket skick min bil är i övrigt eller hur stora mina inkomster är, right??
Synnerligen dumt inlägg av dig. Dessutom tvivlar jag på att du har läst bakgrundsfakta.
Ska man köpa någon enstaka reservdel för 80- 300 kr, landar priset ändå på minst 170 kr med frakt. Då kan det vara både smart och ekonomiskt försvarbart att välja det alternativ som passar köparen bäst personligen.
Nu hittade jag en detaljist med mycket bra omdömen, som borde vara med bland sökträffarna på första sidan när jag googlar. Och snäll som jag är delar jag med mig av informationen till andra.
Dessutom är det så att en detaljist hemmahörande i Tyskland, kan ta hälften eller ändå mindre för samma reservdel av samma fabrikat - om den köps in i svensk fysisk butik eller på svensk nätsajt, typ Mekonomen.
Därför kan billigt vara bra mycket bättre än dyrt, beroende på fabrikat, inköpskanal och frakt.
Dessutom vill jag gynna den svenska företagsamheten; så mitt val av detaljist är väl underbyggt.
Om någon annan väljer annorlunda har de naturligtvis sina alldeles egna och relevanta skäl till det.
Hittade jag en superbillig detaljist med säte i Tyskland eller från någon annat land som inte är Sverige, som hade enbart goda omdömen, skulle jag mycket väl kunna tänka mig att handla därifrån.
Du hade varit mer hjälpsam om du hade länkat till en sajt med testfakta för olika fabrikat - angående den reservdel jag behöver.
Vad gäller hjulcylinder har varken reparatören eller någon i de två forum jag besöker, haft något negativt att säga om något som helst fabrikat.