Fälgar andrahandsvärde

kakanbro
15 juni 2014 · 89 Inlägg

Inte så insatt (än) men har kollat på fälgar ett par veckor nu, och något som jag frågar mig varje gång är varför begagnade fälgar ligger i samma prisklass om inte högre än nya fälgar..?

I detta fall är det mk18 jag reagarat. Ett par ocean mk18 på blocket ligger alltid runt 10k. Medans ett par nya kan jag få för runt 7.5k ?
Jag skulle kanske förstå lite mer om det var ett par "jp" som jag förstått ska vara original. Men i detta fall är det ofattbart för mig.

Nu vet jag inte om det är så med flera sorters fälgar eftersom jag inte tittat mycket på nya fälgar för jag antog ju att det va mycket billigare begagnat tongue

Vad har jag missat ? big_smile

Mack Forum- och sitemoderator
15 juni 2014 · 26 206 Inlägg

Bara för att dom är utsatt till ett visst pris, betyder det inte att dom faktiskt säljs för det priset.
Många som tror att kopiorna är värda sin vikt i guld.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
kakanbro
15 juni 2014 · 89 Inlägg

Mack skrev:
Bara för att dom är utsatt till ett visst pris, betyder det inte att dom faktiskt säljs för det priset.
Många som tror att kopiorna är värda sin vikt i guld.

Det är ju iofs sant, finns oftast prutmöjlighet. Är det specifikt för just dessa fälgar eller för kopior i allmänhet?

Mack Forum- och sitemoderator
15 juni 2014 · 26 206 Inlägg

kakanbro skrev:

Mack skrev:
Bara för att dom är utsatt till ett visst pris, betyder det inte att dom faktiskt säljs för det priset.
Många som tror att kopiorna är värda sin vikt i guld.

Det är ju iofs sant, finns oftast prutmöjlighet. Är det specifikt för just dessa fälgar eller för kopior i allmänhet?

Kopior i allmänhet.
Dessa MK18-kopior är dock väldigt populära nu.
Vill dock inte ha dom själv.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Ticken
15 juni 2014 ·

HAHA 10K ? man köper helt nya med däck för 11k på L-M-R

kakanbro
15 juni 2014 · 89 Inlägg

Ticken skrev:
HAHA 10K ? man köper helt nya med däck för 11k på L-M-R

Jaa runtikring 10K iaf, därför jag blev fundersam med. Då kör jag garanterat på nya iaf smile

Ticken
15 juni 2014 ·

Ja lika bra det smile tänk dock på att köpa "låsmuttrar" oxå så du inte blir av med dom så lätt ( om du bor i en stad )

kakanbro
15 juni 2014 · 89 Inlägg

Ticken skrev:
Ja lika bra det smile tänk dock på att köpa "låsmuttrar" oxå så du inte blir av med dom så lätt ( om du bor i en stad )

Tack det ska jag göra smile Visst bor jag i en stad men vågar inte lämna bilen utanför garaget i 5min då det känns skapligt ghetto i vårat område hmm

Ticken
15 juni 2014 ·

Jo känner dsm där jag bor och fälgar gäller ju inte på försäkringen heller hmm

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
15 juni 2014 · 3 730 Inlägg

Köpte mina nya för 9500 med kvitto. Tycker det är så med många populära grejjer att de kostar mer beg än nytt. 960 torkararm är ett exempel

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Ticken
15 juni 2014 ·

Med däck då oxå ? vart köpte du de ? smile

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
15 juni 2014 · 3 730 Inlägg

Ticken skrev:
Med däck då oxå ? vart köpte du de ? smile

Klooma i Vara

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
turbodeath
16 juni 2014 · 2 452 Inlägg

fälgar går visst på försäkring....så länge du har kvitto så är det inga problem o att du hade låsmuttrar

döden kommer tillbaka
steifan DR!FTT3KN!K3R
16 juni 2014 · 10 427 Inlägg

kakanbro skrev:
Inte så insatt (än) men har kollat på fälgar ett par veckor nu, och något som jag frågar mig varje gång är varför begagnade fälgar ligger i samma prisklass om inte högre än nya fälgar..?

I detta fall är det mk18 jag reagarat. Ett par ocean mk18 på blocket ligger alltid runt 10k. Medans ett par nya kan jag få för runt 7.5k ?
Jag skulle kanske förstå lite mer om det var ett par "jp" som jag förstått ska vara original. Men i detta fall är det ofattbart för mig.

Nu vet jag inte om det är så med flera sorters fälgar eftersom jag inte tittat mycket på nya fälgar för jag antog ju att det va mycket billigare begagnat tongue

Vad har jag missat ? big_smile

Att däck kostar pengar? wink

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
rickylicious Webbutvecklare
16 juni 2014 · 2 369 Inlägg

Folk räknar typ såhär: fälgens nypris + pengar man lagt ner + krydda lite extra för det är kul med pengar wink

Om ett par fälgar kostar 10 000 nya, sen har man köpt däck för 3000 kr och krängt dom för 600 kr, då tänker man "15 500 är ett rimligt pris"... Men tyvärr så fungerar det ju inte riktigt så tongue I alla fall inte för billiga kopior smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Ticken
16 juni 2014 ·

Jaså gör det ? yikes det visst jag inte vad jag hört så räkna dom de som "själv val " att det inte är növändigt med nya fälgar men okej tack då blir det nya fälgar för mig med smile

rickylicious Webbutvecklare
16 juni 2014 · 2 369 Inlägg

Hmm, vet inte om min ironi misstolkades lite nu? tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Ticken
16 juni 2014 ·

om du menar av mig ? så nej jag svarade till "turbodeath" inlägg big_smile

rickylicious Webbutvecklare
16 juni 2014 · 2 369 Inlägg

Ticken skrev:
om du menar av mig ? så nej jag svarade till "turbodeath" inlägg big_smile

Aaaah, vad skönt big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Ticken
17 juni 2014 ·

när vi endå är på ämnet någon som vet en sida där man kan köpa Super dtm fälgar ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang