4321
Sök

Mercedes 190e 2,6 som skall skrämmas upp

3 Inlägg
17 juni 2014
Trådstartare
jag har en Mercedes 190e m103 2,6 som jag har tänkt att turbokonvertera smile
skulle vara tacksam om jag kan få lite information om motorn dvs hur mycket motorn samt drivlinan klarar av innan det brister? och vad jag skall byta ut isf.

siktar på ca: 450-500hk

tips och råd tas tacksamt emot!

35 Inlägg
17 juni 2014
Räkna med 1000 kr per HK, Det är något som jag har hört från många.
Men till ämnet nu, vilken årsmodell har du?

Att köra för fort är ett aktivt val..JAG väljer att köra fortare än angiven hastighet. Med det accepterar JAG även som förare de regler som gäller. Detta innebär att JAG som hastighetsöverträdare är villig att ta mitt straff om JAG kör för fort och fastnar i en kontroll.

1 125 Inlägg
17 juni 2014
http://www.mbsca.com/forum/index.php

Kolla där,finns ett antal som turbokonverterat

3 Inlägg
17 juni 2014
Trådstartare
Tjenare det är en 91a tack för snabbt svar!

35 Inlägg
18 juni 2014
Den har 160 hk om jag har förståt rätt, Slipa ner bilen med 10-20 mm. Byt några delar till kolfiber, där här du fått säkert 50-70 kg minskning. Tvätta motorn, det brukar hjälpa rejält.
PM:a mig om du vill ha bilen i mästarens händer, det blir kanske 200-350 hk i höjning
Senast redigerat av WayneGoQ (18 juni 2014)

Att köra för fort är ett aktivt val..JAG väljer att köra fortare än angiven hastighet. Med det accepterar JAG även som förare de regler som gäller. Detta innebär att JAG som hastighetsöverträdare är villig att ta mitt straff om JAG kör för fort och fastnar i en kontroll.

3 Inlägg
18 juni 2014
Trådstartare
Tack för tipsen!
Vill göra så mycket som möjligt själv :p

Vad är motorn god för?

35 Inlägg
18 juni 2014
Farbror blå och Transportstyrelsen gillar inte sånt hmm Den funkar nog till 50-80 extra hk wink

Sök