740in startar ej mer. den har bara slutat fungera.. Den slår när man sprutar in startgas i förgasaren.. värt att tillägga, det är en b23a. det kommer ingen bensin.. och ja, det är bensin i tanken!
Vad kan det vara för fel? bensinpumpen? bränslefiltret är nytt iallafall.
740in startar ej mer. den har bara slutat fungera.. Den slår när man sprutar in startgas i förgasaren.. värt att tillägga, det är en b23a. det kommer ingen bensin.. och ja, det är bensin i tanken!
Vad kan det vara för fel? bensinpumpen? bränslefiltret är nytt iallafall.
Tacksam för svar, den står bara och rostar annars
hör du soppapumpen surra när du drar runt motorn? kan ju vara pumpen..
Jag skulle inte satsa på en ny i förstahand... De kan ju vara så att det inte är nått fel på pumpen... Då har man slängt ut dom pengarna i onödan... Kolla så att pumpen pumpar... Hur mkt bensin har du i tanken?
Jag skulle inte satsa på en ny i förstahand... De kan ju vara så att det inte är nått fel på pumpen... Då har man slängt ut dom pengarna i onödan... Kolla så att pumpen pumpar... Hur mkt bensin har du i tanken?
7-8 liter har jag haft i..
7-8 liter? De kan vara så att pumpen i tanken har gått sönder... Och då i och med att du har så lite bensin orkar inte huvud pumpen under bilen suga upp soppan i tanken... Hade de felet på min 740...
Lossa bränsleanslutningen i förgasaren, skaffa en burk som du stoppar ner den i. Be kompisen köra på startmotorn och kolla att det kommer fram soppa. Då vet du
pumpen e garaterat kass be nån av dina polare att lägga sig under bilen och nån får sitta i och slå på tänningen flera gånger du hör om den går 740 har det problemet att dom lägger av grejat mycket med den skiten testa det lycka till