Tjenare, tänkte göra en update här på kvällningen mot helgen!
Klev av imorse vid 6 så nu är man ledig några dagar, har hänt lite grejer iallafall så det minskar med grejer som är kvar att göra
Bilen har stått i garaget ett tag, har som sagt våtdammsugit den lackrengöring 2gånger samt waxning. Även plockat ner lådan för rengöring, byte av olja samt svetsning. Har även gjort rent i motorutrymme samt fixa till bromsarna då dom nästintill satt fast !
Svetsad, dock ej klar på denna bild.
Gjort om tråget också
Fick även hem en startkrans som skall sitta på ett lättare svänghjul än vad jag hade på förra motorn
Motorn i lyften för att sätta dit svänghjul,sinter och tryckplatta. Satt sen även på lådan!
Det är nästan 1år sen de satt en motor i bilen sist.. Men nu är det en där igen!
Satt dit turbo,grenrör och wg. Nya Dpn blev klar igår! Ventilkåpan kommer målas om, i vilken färg vet jag dock ej än.
Nya Dpn i 3,5" med V-bands skarv
Är en ren röra med kablar osv som synes men det skall plockas ihop osv tills att allt runt omkring ska monteras
Katt och flex från Dp
Ut med de gamla och in med de nya. Värt pengarna!
Fyndade lite delar idag, gav endast 300kr så det kändes gött. Backspeglarna får bli svarta så dom passar ihop med bilen
Har även fått hem mitt MaxxECU ! Det närmar sig uppstart allt mer nu !
Avgaset är nästan helt klart bara WG rör som skall fixas till , och sedan skall det byggas nya vevhus burkar!
Skruvade dit kardan,drivaxlar och spakställ igår men såg idag att triggern inte når fram så lär riva ner lådan igen och försöka fixa det !
Hoppas updaten vart intressant ! Jag hoppas att allt lirar som det ska när man väl får starta !!
Mvh Marcus