3877
Sök

D24 justera pumpinställningar

19 Inlägg
26 juni 2014
Trådstartare
Hej, nu är det så att min pump är inte riktigt hundra justerad, bara grovinställd, den går ju men när man varvar upp den vill den gärna hosta litegrann, de skickar bränsle för sent skulle jag tro, så jag har lossat pumpen och vridit den mot avgas/insugs -sidan (toppen av pumpen blir närmare ventilkåpan, bara för att klargöra)

Det blev bättre men hostar ändå ytterst lite och det går inte vrida pumpen något mer, men! man kan ju vrida pumpdrevet då kamdrevet i bakkant är konat. För att justera pumpen alltså

den stora frågan är då vilket håll ska jag snurra pumpdrevet för att fortsätta ställa den som jag gjort nu (förställa skulle jag tro det är)

/Tack på förhand! smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
26 juni 2014
Du får ju vrida åt motsatt håll. Det blir ju som att forstätter vrida pumpen som du gjorde

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

19 Inlägg
26 juni 2014
Trådstartare
Jo när jag tänker efter så blir det nog så :p ville ha bekräftelse, hittade ingen annanstans, då motorn är lös och jag ska bara vrida den ytterst lite sedan sätta den i en bil, och då om jag vridit den fel är det rätt trågt å fixa det då den står mot torpedväggen typ :p

Men tackar! smile

Sök