BMW 1602 -72 1,8 Turbo Nu när jag ska sätta turbo på den så är det väll dags för en projekt tråd också. Bygget av min andra 02a (Den vita med M3 maskin) Har ju stått stilla ett tag nu. Men har inte legat på latsidan utan har ju... Visa mer
Ser ut som du knåpat ihop sånt förr, blir bra det där. Visst , blir kanske snyggare med Tig. Annars duger det väl gott att slipa till och kanske behandla. Eller du ska linda det?
Det är faktiskt första gången jag bygger ett grenrör själv. Men har fått tips och råd av garagepolaren som är en riktig veteran när det gäller grenrörsbyggnad. Så det hjälper ju
Klart att det blir finare om man TIG svetsar. Men det blir nog fint med migen också ska ni se Har tillgång till TIG svets i garaget. Men är så mycket enklare och snabbare att miga ihop det, så blir det jag kör på. Tänkte inte linda grenröret. Lackar det med värmefärg bara. Men downpipen blir det svart bandage på.
Blivit ett uppehåll ett tag nu med bygget. Men nu har jag fått lite mer gjort iaf.
Fick hem alukylaren. Men upptäckte att den var alldeles för stor, så sålde den vidare. Pga utformningen av fronten så är det väldigt ont om plats även fast om kapar ur så mycket onödig plåt det bara går. Mikael hadde en Volvo 740 kylare med elfläkt över från ett tidigare bygge, som han var snäll och skänkte till mig. Inte den mest optimala kylaren men den får plats iaf. Och större än orginal kylaren är den ju också.
Nu var det evigheter sedan jag uppdaterade tråden igen. Efter att knappt ha rört bilen på hela vintern så har jag vaknat ur idet och börjat bygga igen Ska göra mitt bästa för att försöka få fart på den till Skogenracings vårträff. Hoppas det går vägen. Men har ju fått en son nu också! Så har ju inte lika mycket tid till garaget som förr
Bombar med lite bilder på vad jag fått gjort sen sist.
Fixat till en massa som nån tidigare ägare ställt till med:
Håller på o bygger kylar/IC fästen och styvar upp frontplåten efter att jag kapat bort massa originalplåt.
Knackade till dom här nedre fästena till IC'n. Kommer bild på när det är klart sen.
Byggt färdigt avgassystemet. Blev 3" fram till bakaxeln. Sen fick jag gå ner till 2,5" pga platsbrist.