3002
Sök

Parkeringsböter vid bensinstopp

172 Inlägg
14 juli 2014
Trådstartare
Hej hallå! Tänkte bara höra med er vad lagen säger om detta. Var ute och körde bilen i lugn ro och fick helt plötsligt bensinstopp, slog på varningsblinkersen och körde in på en "gångbana" eller rättare sagt en upphöjning utanför lägenheter i centrala staden.

Var borta i ungefär 20 minuter och när jag kom tillbaka satt en lapp med belopp 700 riksdaler på bilen.

Är det någon ide att överklaga ? cool

Tack för hjälp o hänvisa gärna till något som styrker det isf.

Hadee!

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
14 juli 2014
Hur ska du kunna bevisa att du fått soppatorsk? Är nog tyvärr bara att betala.

Tada.wav

812 Inlägg
14 juli 2014
var du och köpte bränslet eller var du och hämtade det hemma?

4 767 Inlägg
14 juli 2014
Vid sådana här tillfällen är det ju praktiskt att en lapp i rutan som förklarar läget tillsammans med ett mobilnummer tex. .

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

668 Inlägg
14 juli 2014
Vet en kompis som körde ras med sin bil som ställde den på parkerings plats med betalning.
Han slapp betala efter ett samtal till de som gett han böterna, så det kan va värt ett försök i alla fall

Trucker
1 415 Inlägg
14 juli 2014
Bara att pröjsa, du felparkerade ordentligt, du kunde ha puttat bilen så den stod lagligt till, sen hämtat bränsle och rullat vidare..

tills nästa gång (om du inte tankar i tid) se till att ha en dunk med bränsle i bagaget så slipper du för det för det första ta en lång promenad för att fixa bränsle och för det andra en saftig p-bot smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

450 Inlägg
15 juli 2014
zleepy skrev:
Bara att pröjsa, du felparkerade ordentligt, du kunde ha puttat bilen så den stod lagligt till, sen hämtat bränsle och rullat vidare..

tills nästa gång (om du inte tankar i tid) se till att ha en dunk med bränsle i bagaget så slipper du för det för det första ta en lång promenad för att fixa bränsle och för det andra en saftig p-bot smile

Håller helt med

4 474 Inlägg
15 juli 2014
Bränslemätare? Finns väl i alla bilar förutom i VW före -62,tidigare hade dom reservkran,kanske inte har med saken att göra, men kunde inte låta bli..

172 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
Tack för alla svar. Jag har redan pröjsat och har kommit underfund med att jag inte orkar ta mig tiden till att överklaga. Så tråden kan ju låsas smile

Trucker
1 415 Inlägg
15 juli 2014
dappe89 skrev:
Tack för alla svar. Jag har redan pröjsat och har kommit underfund med att jag inte orkar ta mig tiden till att överklaga. Så tråden kan ju låsas smile

Du kan överklaga men kan lova att det är rejält slöseri med tid, och pengar för kuvert/frimärke osv.. smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

och Dupont
581 Inlägg
15 juli 2014
Kan väl skicka ett mail till trafikverket? Då får du ju svar på sak om det är lovligt att göra så. smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

398 Inlägg
15 juli 2014
Som tröst kan man ju konstatera att det var tur att den inte gav upp mitt i valfri högt trafikerad tunnel eller bro, förutom att det kan bli farligt kan det bli ordentligt dyrt om farbror blå kommer förbi!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
15 juli 2014
zzr94092 skrev:
Bränslemätare? Finns väl i alla bilar förutom i VW före -62,tidigare hade dom reservkran,kanske inte har med saken att göra, men kunde inte låta bli..

Hahaha!!! Ja, det är inte svårare än att man tankar i tid!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök