Men skam den som ger sig!
Nu sitter motorn från den andra bilen i och allt är inkopplat. Det är en 1600 så den har 15 hästar mindre, tja bara den funkar. Ikväll ska den fyllas i kylsystemet och provstartas.
Dock kollade jag igår med stiften ute och tändkablarna borta att det var oljetryck i den. Jodå det var det....
En helt otrolig grej hände också. Något positivt faktiskt. Tänkte att jag åtminstone skulle ha dubbelportsförgasaren på denna motorn. Fast då är det ju ett större insug på den större motorerna och det passar inte på 1600.
Hmmmm, hur kommer man runt det? kan man porta lite? Nja då passar det inte med ett vanligt insug sen. Och det blir en väldigt smal anliggning runt om.Känns inte bra.
Googlade lite och hittade på ett amerikanskt forum info om att ett euro-316 e21 insug skulle gå!
Annonserade efter ett och tänkte att den får gå med originalförgasaren ett tag.
Men fick en tanke om att jag för länge sen sett en förgasare i mitt kallförråd, där bara sånt som jag inte är rädd om förvaras, och att det var en förgasare som jag inte kände igen alls och inte ens vet var den kommer ifrån.
Och fanimej om det inte var en sån förgasare med rätt insug!!!!! Har aldrig haft en sån bil själv. Men nu sitter Webern på motorn med 316-insuget.
Ikväll gäller det!