tja som rubriken lyder så undrar jag i vilken av backspeglarna yttertemperatur givaren sitter i och vad är den andra givaren som inte är yttertemperatur givare? M v h Daniel
sitter yttertemperaturgivare i båda backspeglarna, i ena sitter den till instumenthuset och i den andra den till motorstyrningen. har för mig att den i vänstra backspegeln är till instrumenthuset.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
sitter yttertemperaturgivare i båda backspeglarna, i ena sitter den till instumenthuset och i den andra den till motorstyrningen. har för mig att den i vänstra backspegeln är till instrumenthuset.
okej då kommer nästa fråga jag har tagit ur motorn och allt och delar av elsystemet det ska in i an annan bil. måste jag ha den högra givaren för att få igång bilen i den andra då?
Om inte jag minns fel är den ena givarn te instrumentet å den andra te Acn...
Motorn får i vilket fall som reda på temperaturen via både insugstempgivarn samt Luftmassemätarn.. så den lär gå utan problem.... värre lär de vara med immobilizern om du inte redan visste de :p
Om inte jag minns fel är den ena givarn te instrumentet å den andra te Acn...
Motorn får i vilket fall som reda på temperaturen via både insugstempgivarn samt Luftmassemätarn.. så den lär gå utan problem.... värre lär de vara med immobilizern om du inte redan visste de :p
sökte på google och då kom antennen till nyckeln upp som sitter runt tändnings låset om det var den du menade? och den viste jag om men tack för tippset i alla fall
Vet inte om de e annolunda på s80 men i min gamla s60 var den högra backspegelgivaren till instrumenthuset och den vänstra till motorstyrningen
som jag har läst mig till idag så är det så här kablarna som går från den högra backspegeln är grå o vit.
Term. Female Malle Color
3 Via junction point 53/433: Electrical switch module right front door W Electrical switch module climate control module (PDM/DDM) A:2 (CCM) A:14 Combined instrument panel (DIM) term 2 Radio (AUM) A:7 Control unit and kaypad carphone (PHM) A:22
10 Radio B:6 or Amplifier B:6 Via juncion point 53/522: GR Right front door-mounted loudspeakers terminal 2 Connector 54/18:2