2338
Sök

Vilken av givarna är yttertemperatur givare i backspeglarna s80 t6 99:a

467 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
tja som rubriken lyder så undrar jag i vilken av backspeglarna yttertemperatur givaren sitter i och vad är den andra givaren som inte är yttertemperatur givare? M v h Daniel

4 822 Inlägg
7 augusti 2014
sitter yttertemperaturgivare i båda backspeglarna, i ena sitter den till instumenthuset och i den andra den till motorstyrningen.
har för mig att den i vänstra backspegeln är till instrumenthuset.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

467 Inlägg
7 augusti 2014
Trådstartare
Christian S skrev:
sitter yttertemperaturgivare i båda backspeglarna, i ena sitter den till instumenthuset och i den andra den till motorstyrningen.

okej då kommer nästa fråga jag har tagit ur motorn och allt och delar av elsystemet det ska in i an annan bil. måste jag ha den högra givaren för att få igång bilen i den andra då? smile

4 822 Inlägg
7 augusti 2014
måste du väll inte ha men utan tempgivare så vet den inte vad det är för yttertemperatur.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

467 Inlägg
7 augusti 2014
Trådstartare
okej tack i alla fall smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 augusti 2014
Om inte jag minns fel är den ena givarn te instrumentet å den andra te Acn...

Motorn får i vilket fall som reda på temperaturen via både insugstempgivarn samt Luftmassemätarn.. så den lär gå utan problem.... värre lär de vara med immobilizern om du inte redan visste de :p

467 Inlägg
7 augusti 2014
Trådstartare
Xuri skrev:
Om inte jag minns fel är den ena givarn te instrumentet å den andra te Acn...

Motorn får i vilket fall som reda på temperaturen via både insugstempgivarn samt Luftmassemätarn.. så den lär gå utan problem.... värre lär de vara med immobilizern om du inte redan visste de :p

okej tack smile och var sitter immobilizern smile

467 Inlägg
7 augusti 2014
Trådstartare
sökte på google och då kom antennen till nyckeln upp som sitter runt tändnings låset om det var den du menade? och den viste jag om men tack för tippset i alla fall  smile

689 Inlägg
7 augusti 2014
Christian S skrev:

Vet inte om de e annolunda på s80 men i min gamla s60 var den högra backspegelgivaren till instrumenthuset och den vänstra till motorstyrningen

467 Inlägg
7 augusti 2014
Trådstartare
som jag har läst mig till idag så är det så här kablarna som går från den högra backspegeln är grå o vit.

Term.       Female                                                                Malle                                                   Color

3              Via junction point 53/433:                                    Electrical switch module right front door  W   
                Electrical switch module climate control module      (PDM/DDM) A:2
                (CCM) A:14
                Combined instrument panel (DIM) term 2
                Radio (AUM) A:7
                Control unit and kaypad carphone (PHM) A:22

10            Radio B:6 or Amplifier B:6                                     Via juncion point 53/522:                    GR
                                                                                          Right front door-mounted loudspeakers terminal
                                                                                          2
                                                                                          Connector 54/18:2

Sök