Evil: En lille jämförelse...Jag kör speed i windsurfing, har gjort det lääänge. Innan man började mäta farterna med GPS tippade jag på att jag kanske hade runt 33 knop i topp i regel. För 8 år sedan skaffade jag GPS, som mest hade jag knappa 30 knop i topp. Första året kom jag upp i ca 31 knop som mest. Nu 7-8 år senare klarar jag av att toppa ca 38 knop om det blåser bra o är bra vatten. Jag lovar o svär att det fanns dagar innan jag hade GPS då jag var helt 100 på att jag var uppe o nosade på 40 knop, yeah right... Det är lite samma sak med förbrukning, så länge man inte beräknar förbrukningen så är det högst godtyckligt. Eftersom jag nu är äldre/klokare/visare så inser jag att det jag trodde var en sanning i min ungdom är inget annat än en ren dröm. Men priset tar en surfpolare, han satte upp "två pinnar på stranden" med 500 m emellan. Sen drog han ut o körde ca 100m från stranden med ett stoppur på armen för att mäta tiden mellan stolparna. Han kom fram till att han hade slagit världsrekord den dagen med ca 42 knop. Vi bara skrattade, gamla "stenålders" prylar o högst godtycklig/suspekt tidtagning, dessutom allt annat än gynsamma förhållanden (stora vågor...).
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure