2983
Sök

Vad kan bilen vara värd ???( saab 93 vector 03)

157 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
Hejzan har fått ett ebjudande att få köpa en saab 93 vector 03, han vill ha 40000 för bilen som den står, ska även tilläggas att hab köpte nya fälgar te bilen för en månad sen ( 13000 kr). Mycket nytt bytt på den, alltid servad på mekonomen, kan den va värd 40???
Senast redigerat av bullen_91 (13 augusti 2014)

157 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
Bilen har gått 19000 mil

265 Inlägg
13 augusti 2014
Beror på skick, motoralternativ och allmänt helhets intryck. Men en 93 vector 1.8t 2003 med 19.000 mil ligger på bilpriser med sommar o vinterdäck beräknat värde 45-50k så är den i bra skick så är de ett rimligt pris smile

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

157 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
Är en 2.0, skicket är ganska bra:)

Trucker
1 415 Inlägg
13 augusti 2014
skulle aldrig betala så mycket pengar för en saab med 20000mil på mätaren samt 11år gammal...

inte för jag ens skulle köpa en saab, men 20 skulle vara min maxgräns isf...
att han sen köpt fälgar som överstiger värdet på bilen är ingenting man tar hänsyn till...

Värdet på saab:ar är inget vidare efter deras "svängar-snurrar-konkurs" osv osv...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

157 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
En skriver max 20000 den andra 45000-50000, hur ska man tolka de här???

309 Inlägg
13 augusti 2014
bullen_91 skrev:

Tolka det som att dom som skriver max 20.000:- inte är insatta för fem öre i bilaffärer, utan ser vad en bil är värd för dom personligen istället för bilens faktiska värde.

Dom ligger runt 30-50k. Så med finare fälgar låter väl 40k rimligt. Svårt att säga utan att ha sett den.
Men dom ligger ju som sagt där omkring. Är väl en viktigare fråga om du vill ha bilen ? För vill du ha den.. vad spelar då 4-5k hit eller dit för roll.

Trucker
1 415 Inlägg
13 augusti 2014
maaw skrev:
bullen_91 skrev:

Tolka det som att dom som skriver max 20.000:- inte är insatta för fem öre i bilaffärer, utan ser vad en bil är värd för dom personligen istället för bilens faktiska värde.

Dom ligger runt 30-50k. Så med finare fälgar låter väl 40k rimligt. Svårt att säga utan att ha sett den.
Men dom ligger ju som sagt där omkring. Är väl en viktigare fråga om du vill ha bilen ? För vill du ha den.. vad spelar då 4-5k hit eller dit för roll.

Du kanske borde öppna ögonen istället för att leva i en bubbla...

Nothing but

309 Inlägg
13 augusti 2014
zleepy skrev:
maaw skrev:
bullen_91 skrev:

Du kanske borde öppna ögonen istället för att leva i en bubbla...

Nu blev det lite fel va.. Du kanske borde vidga dina vyer istället för att leva i en bubbla lät nog mer rätt..
Varför skulle man inte kunna ha ögonen öppna i en bubbla liksom.. Men men! Man ska ju inte kasta sten i trähus!

309 Inlägg
13 augusti 2014
Blocket styr begagnatmarknaden, så är det. Den billigaste på blocket i hela Sverige ligger på 36.000:-

http://www.blocket.se/hela_sverige/bila … =1&w=3

Trucker
1 415 Inlägg
13 augusti 2014
Det är fortfarande KÖPAREN som bestämmer priset, även om SÄLJAREN vill ha dubbelt mot vad bilen egentligen är värt, vill ingen betala pengarna så får säljaren den inte såld, därmed bilen är inte värd det..

Du må tro att gamla saab:ar med 20000mil är värda 30-50000 men det är dom inte...
och dom som nu är "dumma" och betala dessa sjuka överpriser har inte alla bultar på rätt plats
så säga, men visst det finns dom med... men det finns mycket fler och mer potenta bilar för samma pengar...

Nothing but

618 Inlägg
13 augusti 2014
Fast det är ju rätt dumt att kolla upp till 19,999 mil, när du kan få flera av samma modell för 30,000 som har gått 20,500 mil..

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=sa … h&sp=1

450 Inlägg
13 augusti 2014
Eller så bryr man sig inte om vad andra säger som inte ens tittat på bilen.

Lita på dig själv istället och är du nojjig över beg priset ut och jämför själv på nätet.

Som du ser så får du ändå svar på vad dem står i på nätet.

(Sen så: ingen här kan veta vad bilen är värd i dina ögon)

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 augusti 2014
zleepy skrev:
Det är fortfarande KÖPAREN som bestämmer priset, även om SÄLJAREN vill ha dubbelt mot vad bilen egentligen är värt, vill ingen betala pengarna så får säljaren den inte såld, därmed bilen är inte värd det..

Du må tro att gamla saab:ar med 20000mil är värda 30-50000 men det är dom inte...
och dom som nu är "dumma" och betala dessa sjuka överpriser har inte alla bultar på rätt plats
så säga, men visst det finns dom med... men det finns mycket fler och mer potenta bilar för samma pengar...

Nu råkar det vara så att de som faktiskt köper en 9-3 -03 inte håller med dig. Så enkelt är det. Det är ju inte DU ensam som bestämmer en bils värde. KÖPARNA tycker bilarna är värda så mycket, det är ju bara DU som inte tycker det.

Ont: Är den välskött och gärna elektronikboxarna som kan krångla är bytta är den värd så mycket om den står på standardfälgar. Gillar du fälgarna är det ju en bra bonus (själv bryr jag mig inte i fälgar, ju större desto stötigare bara smile).

Är det bara "bruksskick", dvs lite skvanker och rost skulle jag ge 30k. Beror ju då på om du sätter värde i fälgarna också. Eventuellt kan man ju då köpa den med originalfälgarna så får säljaren kränga iväg de dyra på Blocket istället.
Senast redigerat av Andromeda (13 augusti 2014)

309 Inlägg
13 augusti 2014
zleepy skrev:

Så du menar att du har bättre koll på vad Saabarna är värda än dom 5 bilhandlarna som jag länkade till ?
Och att ingen av dessa Saabar kommer säljas ? För om bilarna säljs så är dom ju värda det ? Enligt dig själv.

Om vi vänder på det, ta s60 2.4T -03 samma mital, dessa ligger också runt 30-40k. Är dom inte heller värda mer än 20.000:- ? För det är ju bara en gammal volvo med 20.000mil.

Klart det finns mer potenta bilar, enligt dig. och mig också för den delen, jag hatar saabar.
Men för vissa människor är Saab en jävla bra bil.
Din personliga åsikt har inte ett skit med att göra vad en bil är värd. En bil är värd det den säljs för. Folk betalar runt 30-50k för dessa bilar. Har själv sålt många då jag är bilförsäljare. Så du talar i nattmössan.
Senast redigerat av maaw (13 augusti 2014)

Sök