14 augusti 2014
Trådstartare
Hallå! Nu ska jag ta och förklara lite kort och bra om vad för fel jag har på bilen.. Allt började med att jag har bytt motor i min audi a4 02 1.8t ja till en annan och det gjordes i våras. får tillbaka bilen med en motorlampa lysandes och då förklarar jag de för dom två som gjorde motorbyten åt mig.. Och då säger dom "först" att den luftempgivare är problemet eftersom jag har en 1år äldre motor i bilen än vad jag hade tidigare.. den byter dom men den börjar lysa igen? jag far tillbaka och förklarar och ja dom får fram samma felkod "Lufttempgivare Låg Signal" har jag för mig det står ungefär men har tyvärr inte betecnknigen för felkoden.. Dom skickar felkodens nummer till några experter om vad det kan vara. Då får dom svaret att de är givaren som sitter på intercoolern.. jag far och köper en ny givare för 800kr av mullers som sitter vid eller på intercoolern dom byter den åt mig.. men så efter några timmar börjar motorlampan och lysa igen. Börjar bli väldigt less på att folk som bara gissar och inte vet .. någon här som vet något vad de kan tänkas vara eller har haft detta förut?
Tacksam för något svar iallfall!/David Tyni