Jag har fått felkoder P1334 samt P1312 på min Saab som tyder på att tändkassetten är dålig (har bytt tändstift). Jag har en Saab 9-5 2.3T -04 och om jag förstår det rätt behövs en svart tändkassett med nummer TK3.7. Jag har fått tag på en begagnad tändkassett med nummer TK3.6. Kan det fungera eller bör jag hitta en 3.7? Har det att göra med om man har turbo eller inte?
Jag har fått felkoder P1334 samt P1312 på min Saab som tyder på att tändkassetten är dålig (har bytt tändstift). Jag har en Saab 9-5 2.3T -04 och om jag förstår det rätt behövs en svart tändkassett med nummer TK3.7. Jag har fått tag på en begagnad tändkassett med nummer TK3.6. Kan det fungera eller bör jag hitta en 3.7? Har det att göra med om man har turbo eller inte?
MVH
Henrik
Den kan fungera, men frågan är hur länge, svårt att bedöma då det gäller begagnade saker:/ Fick själv dessa koder på min 05 som är tillverkad mars 2005. Hade en TK 3.6. Har kvar en reservkassett i bakluckan från en 06 (TK 3.7) som satt P1312 och P1334.
Så antingen slår du till eller så söker du efter en TK 3.7 istället, osäker på vad den egentliga skillnaden faktiskt är rent tekniskt.