Nu har jag för 4e gången monterat ner vevhusventilationen på min v70 2.5t - 97
Läcker olja någonstans ( rätt mycket kladd under hela motorn ) det verkar vara övertryck i motorn då om man tar ut oljestickan så blåser det lite ur hålet samt ser det ut som att avgaser kommer ut.
Har försökt petat in ståltråd i hålen på blocket bakom oljefällan men vet ej hur långt in man ska peta? kommer in en bra bit innan det tar stopp sen är det lite lite "gegga" fast längst fram på ståltråden (4mm2 tjock)
Läst en massa att man kan använda en borr men hur sjutton ska det gå till när kanalerna går in ca 3 cm sen går den övre kanalen neråt och en undre kanalen verkar gå åt höger inne i blocket. lär ju ha ståltråd eller något hårt fast böjbart.
själva fällan samt slangarna är rena och fria så måste vara i blocket det är stopp OM det nu är stopp där.
Har samtidigt felkod på främre lambdasonden och den drar mellan 2-5 liter/ milen om det kan ha någon samband då lambdan är ohm mätt och allt ska vara i sin ordning där. samma i kontakten kommer 12v från alla 4 pinnar och det är bra kontakt.
I värsta fall, hur mycket jobb är det att ta ner hela tråget under och via där kolla hur det ser ut?
Eller finns det nå annat man kan göra?
innan tvätten under
efter
Lite kassa bilder (om det nu behövs)
Men ja, vad ska man göra/testa?
Bilen står bara nu och vill gärna fixas så snart som möjligt så den kan säljas..