tjenare detta är min 6e bil och min första seriösa projekt, jag ska försöka göra bilen lite finare än vad den är nu, tänkte fixa lite skönhetsfel som det alltid finns på dom här bilarna. jag var iväg till sundsvall och köpte ett... Visa mer
lackade torkar armarna och det blev ju såklart matt men ska våtslip så får vi se om det blir bättre
jaa så klart så skulle det bli nå fel på bilen..... topp packningen gick och kollade med en firma som skulle ta planing och sätta dit en annan kam åt mig och så skulle han göra de för 4250kr och då tänkte jag "fuck that" så sålde min 531 topp med vx3 kam för 1800kr och stack till sundsvall idag och köpte en annan 531 topp med t2 kamaxel special gjord, ny schimsad och ny planad så nu väntar jag på sotningssatsen och lite smått och gott
niice mitt paket från timosmotor har blivit försenat och jag måste nu har packningssatsen för att fortsätta det ska innehålla ställbart kamdrev, sotningssats och en kamaxel 12,2 men den kamen behöver jag ju inte pga att när jag köpte 531 toppen igår fick jag en kamfrån kg trimning och han hade haft den på sin turbo men men vi får väl se vad den kamen kan ge
ni som undrar vad det är för motor så är det B230FB, skulle behöva lite tips o råd.. jag skulle vilja köra med 3"LMM och då behöver jag större spridare. jag har hört att alla saabs spridare är högohmiga är det sant? eller är jag helt ute och cyklar?
Du skulle ha klarlackat torkarna efter du hade målat tror inte du får den fina ytan enbart med våtslip... klarlacka och sen våtslipa så får du nog riktigt fint våtslipa ska du göra med p2000 för att få en polerande effekt.
Du skulle ha klarlackat torkarna efter du hade målat tror inte du får den fina ytan enbart med våtslip... klarlacka och sen våtslipa så får du nog riktigt fint våtslipa ska du göra med p2000 för att få en polerande effekt.
jag får prova de meb först måste jag få bileb och rulla men jag väntar på packningar och ställbart kamdrev men de va ju försenat
jag får prova de meb först måste jag få bileb och rulla men jag väntar på packningar och ställbart kamdrev men de va ju försenat
Jupp viktigast att få den o funka. Men ja tror ärligt det kan bli skitbra om du gör som ja sa med torkarn sen
Jupp viktigast att få den o funka. Men ja tror ärligt det kan bli skitbra om du gör som ja sa med torkarn sen
tjenare har idag har man fått hem bredbandslambdan och ska montera den i bilen när bilen startar
Jag har hållt på portat insugs sidan på toppen och tror jag ska låta avgassidan vara., jag har tänkt att bilen ska gå LITE bättre (inte mycke bättre utan liiite bättre)
nånting fattas vad kan det vara ?
här är den nya fuelrailen som ska monteras senare
här är toppen med kamen !! nu har jag en liten fråga.. är det någon som har hört talas om "T2 kamaxeln" den ska vara ifrån KG trimning så jag ringde dit och fråga men dom har ingen kamaxel som heter "T2" dom hade en kamaxel som hette KG002 som används på turbo motorer och den här kamen har används i en turbo snurra... fårse om hur kamen beter sig i en sugis