Har nu gjort klar instrumentpanelen och lagt in ljudisoleringsmatta. Mattan är på plats och den målade jag svart med plastfärg.En arbetskamrat svarvade nya knoppar i rostfritt till reglagen i panelen, blev riktigt bra tycker jag istället för det svarta plastrattarna.Håller nu på med framdörrarna så rutramarna har jag fått dit än så länge.
Startade upp den idag efter 2 år och 4 månader, det tog en liten stund, men så fort bensinen nådde förgasaren så startade den på engång Lite bilder på vad som har hänt i helgen:
Så här blev mittkonsollen.
Baksäten och sidopaneler monterat.
Delar till dörrarna rengjorda.
Högtalarna blir dolda bakom dörrsidorna, har bara sågat runda hål i massoniten.
Ja, idag slipade och lackade jag stötfångarna, de va lite fula runt gummit så jag tror att de ska se lite bättre ut nu Tog även och sprutade svart halvmatt färg på dörrhandtagen. Ny framruta är beställd och ska monteras på Fredag hos glasmästaren
Nu är den klar invändigt och en ny vindruta sitter nu på Dörrarna är nu helt klar förutom att högerdörren ska justeras lite. Slutröret blev ett 3" med lite för många klamrar, får se om jag gör om det senare, likaså backlampan. Det är lister, tutan och hastighetsmätaren som inte ville fungera som är kvar att göra och något mer kanske har glömt.
Har faktiskt en fundering på det och då lutar det åt en 45% film. Men det blir nog lite senare, jag måste fixa litemed Charger´n, den står och tjurar i ett hörn just nu då den har fått för lite uppmärksamhet
GRATTIS till godkänd besiktning....bes folket gick väl ner på knä, när du rulla in !!!?
SNYGGT jobbat också...på ungefär två år om jag har fattat rätt? SNYGG blev bilen också, hoppas du vågar använda den nu! / sven
Tackar tackar!!! Ja det tog 2 år och ½ år, klart att jag ska köra med den. På besiktningen så var det en pensionär som jobbade extra och han sa bara att jag iallafall inte har varit lat