Tjena! Bilen är en volvo 242 1976 som det sattes ner en Om603 och blev registreringbesiktad med eftermonterad turbo! Dieselmeken pump och storturbo Is the shiit! Många nya planer är planerad som ska vara klart till sommaren så... Visa mer
Har grejsat lite med motorrummet, betterihyllan är borta, svetsat igen onödiga hål mm. Fått en servokuggstång gratis! så den ska monteras! eller ja en hel 245:a som jag får plocka vad jag vill ifrån Fick hem min motor idag också om603.960(turbo) så den håller på att plockas ner..
blev ganska ren iaf, blir nya damasker då dom är trasig.
Börjar bli lite mercedes dieslar nu! Volvo 760Tic -88 original manuell med om603 och fungerande glödningslampa mm
ska du ha batteriet i skuffen rekomderar jag dig att åk till en truck firma dem har stora valörer med batteri kabelrunt 50 och 75 kvd som dem kan sälja
sen rekomderar jag dig att köra dubbla 50 kvd så kommer man långt sen ja lika mycket som jordsidan och jorda gärna på 2 olika ställen
Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !
ska du ha batteriet i skuffen rekomderar jag dig att åk till en truck firma dem har stora valörer med batteri kabelrunt 50 och 75 kvd som dem kan sälja
sen rekomderar jag dig att köra dubbla 50 kvd så kommer man långt sen ja lika mycket som jordsidan och jorda gärna på 2 olika ställen
Tack för tippset! får se hur jag gör när jag väl kommer dit!
Tjabba Var in till Östersund igår och köpte färg till motor och motorrum! Det är sprayburkar men är ju riktig billack ändå som är blandad efter färgkoden som bilen har Blir Penta grönt block Lyfte ner motorn idag också då alla hål är igensvetsad och grundat! Så grenrör håller på att byggas just nu
Blir snyggt med penta grön! Om648 ska tråg ska väl passa? du får använda oljepumpen därifrån oxå men sumpen hamnar bakom framvagnsbalken istället
Penta grönt är snyggt på dieslarna! japp helt rätt! det som är problemet är att hitta ett till lämligt pris, finns bara motorer på skrotar osv inga lösa tråg, tillslut kanske jag hittar ett tråg, vi får se