Tjena! Bilen är en volvo 242 1976 som det sattes ner en Om603 och blev registreringbesiktad med eftermonterad turbo! Dieselmeken pump och storturbo Is the shiit! Många nya planer är planerad som ska vara klart till sommaren så... Visa mer
du ligger i blir bra! funderade lite på dom övre länkarmsfästena till bakaxeln. sitter ju bara med två bultar, till skillnad från nyare 240 då de sitter med tre och en annan förstärkningsplåt. frågan är om man borde bygga om det ? så man inte drar av den bulten
du ligger i blir bra! funderade lite på dom övre länkarmsfästena till bakaxeln. sitter ju bara med två bultar, till skillnad från nyare 240 då de sitter med tre och en annan förstärkningsplåt. frågan är om man borde bygga om det ? så man inte drar av den bulten
Tack de värmer Jag har funderat lite på det ja med, tror jag bara byter ut bultarna till 12,9 kvalite så borde iaf inte bultarna ge med sig förns dom isf smäller av
Tjena ser riktigt bra ut!! Ska främre coilsen svetsas? Lust att lägga upp bilder på det för har ingen aning om hur man skall göra!
Tjena Tack så mycket. japp man svetsar dom i spindeln fram men jag rekomenderar att göra "vingar" å svetsa fast för extra förstärkning. Det kommer bilder på det lovar de, dock kan det dröjja ett tag, bygger bakvagn just nu, men gå in på min profil klicka på prijekt "Ombyggnad av 740tic" så finns det bilder i slutet av tråden hur man gör om man vill vara på säkra sidan.
Hej alla läsare Tog en paus från rostlagning en stund och pysslade på med Compound- turbo! tog ett tag innan jag fick till hur allt skulle få plats osv men det verkar rymmas Avgaser från lilla turbon spolar upp den stora turbon. kommer trycka stora turbons lyft igenom den lilla.