3428
Sök

Japs dämpare= Effektförlust?

V70D5
199 Inlägg
4 december 2006
alex021 skrev:
okej,smile tack för svaren!  ..någon som vet någon schyst dämpare i lagom prisklass ( ca700-1500kr) då ?

REALCAR, har rea 500 kr för en, men sen om den är bra eller inte det får du fråga proffsen..

http://realcar.e-line.nu/servlet/us_pyr … st&p=H
Senast redigerat av dyGGz (4 december 2006)

Man lever bara en gång

BMW Power
2 362 Inlägg
4 december 2006
dyGGz skrev:
alex021 skrev:
okej,smile tack för svaren!  ..någon som vet någon schyst dämpare i lagom prisklass ( ca700-1500kr) då ?

REALCAR, har rea 500 kr för en, men sen om den är bra eller inte det får du fråga proffsen..

http://realcar.e-line.nu/servlet/us_pyr … st&p=H

Om det är dom gamla vanliga där, så kostade dom runt 1.400:- - 1.500:- innan.. Om det är av märket Nooze.. har själv sådan.

BMW, bogsering med wire :/

3 627 Inlägg
4 december 2006
Är katen borttagen? :S

Borde man inte tappa effekt på det då det blir för lite motstånd?

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

88 Inlägg
4 december 2006
Jag kör 3" med racekatt och endast en (japs)dämpare, funkar o låter fint. Har inte märkt någon effektförlust.

Hur långt är ett snöre?

LillNaisarn
4 december 2006
är det inte lag att det ska sitta på från årsmodell 88 eller 89 katt ? (nu får ngn rätta mig om jag har fel)

.......
2 655 Inlägg
4 december 2006
LillNaisarn skrev:
är det inte lag att det ska sitta på från årsmodell 88 eller 89 katt ? (nu får ngn rätta mig om jag har fel)

det är lag på att de ska va katt på 88 å framåt. MEN själva lagen om att den ska finnas där och funka började 89 så alla bilar från 88 innan 89 måste den sitta där men behöver inte funka, allså den kan va rensad eller så. måste bara finnas där för syns skull. fattar inte varför men så e de tongue

LillNaisarn
4 december 2006
beemern skrev:
LillNaisarn skrev:

det är lag på att de ska va katt på 88 å framåt. MEN själva lagen om att den ska finnas där och funka började 89 så alla bilar från 88 innan 89 måste den sitta där men behöver inte funka, allså den kan va rensad eller så. måste bara finnas där för syns skull. fattar inte varför men så e de tongue

det stämmer nog mkt bra, hade för mig att det var så men var inte 100:a tack för att du berättade hur det ligger till så jag vet smile

3 627 Inlägg
4 december 2006
LillNaisarn : Nu har du slarvat på påläsningen utav denna tråd ser jag yikes

ToXtreme skrev:
Du har visst en kat, alla bilar efter -89 måste ha katalysator enligt svensk lag!

Men jag förlåter dig för att du är så allmänt trevlig big_smile

LillNaisarn
4 december 2006
ToXtreme skrev:

ToXtreme skrev:
Du har visst en kat, alla bilar efter -89 måste ha katalysator enligt svensk lag!

hehe tur är väll det wink , jag skummläste lite som hastigast ang japs dämpare sen såg jag att det vart på tal om Katt´ar där mitt i allt smile

3 627 Inlägg
4 december 2006
LillNaisarn skrev:
ToXtreme skrev:

ToXtreme skrev:

hehe tur är väll det wink , jag skummläste lite som hastigast ang japs dämpare sen såg jag att det vart på tal om Katt´ar där mitt i allt smile

Förstog detta tongue Hur gåre mä fälgvalet BTW? (tjuvanvänder tråden lite xD )

LillNaisarn
4 december 2006
ToXtreme skrev:
LillNaisarn skrev:
ToXtreme skrev:

Förstog detta tongue Hur gåre mä fälgvalet BTW? (tjuvanvänder tråden lite xD )

är lite väl kluven ännu *kliar mig på skallen* kanske blir ett impuls val,
vet vilken kulör jag vill ha men då har jag tappat bort lappen med färgkoden sad
Katsmo´s gammla A4:a den färgen tänkte jag på (SUZUKI Rosa m pearl),
har letat i år och dar men finner den tyvärr inte,

.......
2 655 Inlägg
4 december 2006
LillNaisarn skrev:
beemern skrev:
LillNaisarn skrev:

det stämmer nog mkt bra, hade för mig att det var så men var inte 100:a tack för att du berättade hur det ligger till så jag vet smile

hehe va så lite så big_smile

692 Inlägg
4 december 2006
twin_cam skrev:
Smoke skrev:
Nej jag har ingen katt, den är borttagen av tidigare ägare så nej jag har ingen katalysator.

Ja jo men jag har inte direkt någon monster motor den ligger bara på 116 hk så vet inte om det är värt att kosta på så mycket. Jag har en ganska dyrt japs dämpare nu men jag vill ha två st likadana.

Hur klarar din bil en besiktning utan katten? Borde få fett nedslag på avgasanalysen på SBP, såvida den inte är importerad.

Den klarar inte besikten utan man sätter på en katalysator då man ska besikta

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 december 2006
min sierra 2,9 -91 gick bra mkt bättre när jag tog bort katten, gnistsläckaren (eller vad de heter) å bytte ur slutdämparen mot en 2,5" simons dämpare! smile men den låter inge mullrigt endå,, den bara pyser endå hmm så nu blir de ett 2,5" simons med 2st simons dämpare å en japps dämpare som slutdämpare smile så man får den å mullra lite wink

men men de jag menar är att dom flesta bilar går bättre utan kat... på vissa bilar kan katten ta upp till 10% av effekten.. så om du har 100hk så tar katten 10hk av dom.. de har jag hört av nån som farsan känner som kan sin sak!! smile men visst alla kan ju ha fel men jag tror iaf på vad han säger för de låter vettigt smile
Senast redigerat av volvo_glenne (12 december 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
12 december 2006
blir det för stort flöde på avgaserna blir det ju effekt-förlust. en vanlig sugmotor måste ju ha lite motstånd i systemet för att gå 110%

har inte märkt nån skillnad på min iaf.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

Sök