Hej alla ljudkunniga!
Jag har investerat i en Volvo 240 GL och har funderat på att skaffa lite ljud men nu känner jag att jag måste lära mig det här innan jag börjar handla en massa, jag var och inhandlade en stereo idag lite på impuls men den funkar helt okej.
Jag skriver vad det är längre ner.
Jag har följande just nu:
2st front dörrhögtalare(orginal) (varav vänster inte verkar vara inkopplad eller sönder)
2st 6x9 i hatthyllan(okända) sedan föra ägare (inte inkopplade. Kommer inte på antalet men ett x antal kopparkablar ligger dragna i bagaget)
Ska inhandlas (förmodligen):
Baslåda (10" eller 12")
Slutsteg (Vet ej hur många kanaler om jag vill driva allt i bilen så det hörs okej ska bara ha en singel baslåda ingen dubbel)
Kablage (vet inte allt tillbehör man behöver).
Då till det jag behöver hjälp med.
Jag vill koppla in det jag har tills vidare 6x9orna samt om nån kan länka låda och slutsteg så jag kan köra det samtidigt som 6x9orna.
Kraven är att det ska vara ett fräscht ljud med relativt mycket bas, budget= billigaste möjliga (Ska spela någorlunda).
Stereon jag har: Sony-DSX-A40UI max uteffekt 4x55 W (bra eller dålig)?
http://www.pricerunner.se/pi/121-293496 … nformationOBS! Jag kan absolut ingenting om ljudbygge så om nån svarar på det frågor jag ställt berättar vad allt behövs till och vad grejorna betyder samt undrar jag vilken bas och steg jag ska köpa (vill kunna driva fronthögtalare 2st 6x9 och baslådan.
Det viktigaste är hur jag ska koppla in det jag har nu.
Tacksam för svar.
mvh Adam