simlar skrev:
240 känns smal och hög. Bussratt, hata eller älska (personligen gillar jag inte den stora ratten). Härlig att sladda med iaf då den inte är lika understyrd som 740 och 940.
Mycket mer "traktorkänsla" jämfört med 740 och 940 då man sitter så pass högt upp.
740, personligen tycker jag det är bättre körställning än 240. Servo som standard och skön originalratt. Även den skön att sladda med när man väl vant sig vid att den understyr innan bakändan kommer.
Känns mycket modernare och bekvämare än 240.
940, i princip samma bil som 740 och beter sig även på samma sätt. Skönt med ett separat helljus, bra helljus om man monterar 55W xenon i det.
Lite mer ljudisolerad än 740 men knappt märkbart skulle jag säga. Personligen gillar inte airbag-ratten.
Alla är väldigt lättkörda och förutsägbara, drar ungefär lika mycket soppa och är ungefär lika slöa.
Se gärna till att hitta en med overdrive eller femväxlat för komfortens skull då det inte är roligt att köra över 90km/h med fyrväxlat.