4068
Sök

Volvo 745 -91 Misständer och går inte igång

Galning
33 Inlägg
28 september 2014
Trådstartare
Hej,

Jag har en Volvo 745 -91 med Rex/Regina-system. Har bytt motor i denna mot en nyrenoverad motor, och har efter det fått problem med att den tänder alldeles för tidigt. Eftersom tändningen är så pass tidig så går inte motorn igång ordentligt heller.

Så eftersom det ska vara självjusterande tändning på dessa bilar vad jag förstått av allt googlande, vad skulle kunna orsaka att den får för sig att tända för tidigt?

Kamrem sitter där den ska, motorn i sig gick prima innan den sattes i denna bilen. Skulle ju kanske kunna vara något som inte är rättkopplat på motorhärvan? Finns det något vettigt schema över hur motorvärvan kopplas in så jag kan jämföra och se så det är rätt?

För övrigt är fördelare grundligt rengjord, tändkablar och tändstift helt nya så de bör vara ok.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
28 september 2014
Har svänghjulet varit loss? Bara en tanke att det kunde sitta fel. Annars känns det ju som kammen skulle så fel. Men det är du 100på att det är rätt?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Galning
33 Inlägg
28 september 2014
Trådstartare
DiwraZ skrev:
Har svänghjulet varit loss? Bara en tanke att det kunde sitta fel. Annars känns det ju som kammen skulle så fel. Men det är du 100på att det är rätt?

Helt 100 kan jag ju inte vara såhär i efterhand, får ta ner lådan och kolla efter, tack för tipset! smile

Sök