Syftet med att jag skapar detta forum är för att ni och jag lättare kan se vad jag håller på med och vad som kommer hända och även lättare att få en uppfattning om min bil som inte bara är en vanlig Volvo utan med lite mer clean... Visa mer
Mörk inredning, halvskinn. Fullutrustad Vita dioder i taket. Voltmätare i A-stolpen Fullutrustad Vita lampor i dörrarna
Detta är gjort på bilen efter att den införskaffades 2013 så jag har hunnit med en del
Styling/Exteriör:
Vparts Sänkfjädrar 60mm Tonade rutor Vparts stylinglyktor fram Xenonkonventerad i halvljuset Blått/Vitt sken i dimljus Blått/Vitt sken skyltbelysning Blått/Vitt sken invändigt Volvo original XC-Grill Tonade baklyktor, lagom mörkt Vparts ögonlock Vindavvisare fram & Bak Stänklappar runtom i bilens färg Bord i framrutan Greylines original vinge Lackade bromsok röda Dekaler
Framtidplaner:
Takvinge i think, en R-Front skulle pryda bilen på ett väldigt fint sett. Kanske större fälgar i framtiden dock nöjd som det är nu då jag vill behålla det rena stuket som jag ordnat
Senast redigerat av VirreHenriksson (20 oktober 2014)
När bilen först inhandlades år 2013 så var bilen original och lacken var otroligt fin likaså inredningen i den och genast då såg jag en fin bil som skulle passa i en clean styling och framtill idag så har jag hunnit med en del och jag har tänkt visa vad som har hänt under dessa månader framtill idag och där efter vad som kommer hända i framtiden
här kommer lite bilder på bilen invändigt:
Det som är gjort här är en voltmätare i a-stolpen, samt ny stereo av märket sony sedan är allt rent och original
Inredningen är bilen är så himla fin och den är knappt orörd, man kan tro att ingen har suttit i baksätet överhuvudtaget sen den släpptes år 1999
Byte av fjädrar till vparts sänkfjädrar
Här monterades volvos mörka stylinglyktor och de gamla kunde säga hejdå
För inte så länge sen så satte jag även på Volvofälgar 17" vilket gjorde sitt på bilen, införskaffade även vindavvisare
Volvofälgar
Vindavvisare
I motorrummet är skicket väldigt fint, håller det rent och här om dagen putsade jag rent lite igen
Motorn
För någon dag sen monterade jag lamphållare på bilen samt köpte nya dimljus och det blev lite fräschare
I förgår så byte jag blinkers och jag tyckte inte om dem gamla jag hade så monterade på S60 blinkers, modifierade dem lite och sen satt dem som en smack, tyckte det blev mycket snyggare och mer stilrent
Dem gamla:
De nya:
Själv tyckte jag att det blev bättre, hör gärna vad ni tycker om detta också
Så en liten update, inför helgen så blir det verkstaden och pilla på bilen och byta avgasrör samt laga skadan och lite service som den är värd bilen, sen är den redo för vägarna igen. Kika i helgen efter bilder
Påbörjade repration av bakskärm Det bestod av spackling, slipning, sprutspackling och slipa mer och det blev bra men då vi inte blev klara så kommer färdig bild sedan då vi inte hann och annat hände Limmade även fast mina ögonlock istället för dubbelhäftande tejp vilket gör att det ser bättre ut och dem slipper släppa. Lackade även om mina stänkläppar bak och polerade upp avgasröret:D
Tänkte visa lite bilder på bilen när den köptes så kan ni få se lite själva vad som är gjort
När bilen köptes
Som ni ser så har det hänt lite på bilen och det är stegvis som det har skett och idag är jag väldigt nöjd med hur den ser ut och hur skicket är på den, kolla gärna igenom så ser ni