Hej Hej, Har hållit på att renovera min cheva ett tag nu och tänkte göra ett projekt här för er som är intresserade, är det nått ni undrar så är det bara att fråga ni får ursäkta den dåliga bildkvaliten har bara mobilkameran att tillgå just nu..
här kommer lite bilder på hur långt jag hunnit hittills började egentligen renoveringen i oktober förra året
Bilen efter jag köpt den (Chevrolet Bel Air 1958 4D HT SportSedan)
Rost på div ställen
fungerar nog säkert jätte bra inte så jätte fin men har nya liggandes
hade en pedal för mycket..
lite skillnad blev det allt
stödlagret har nog gjort sitt
ny motor fixad 305 tpi som gått 6k
700 låda som ska renoveras
fixade lite med bakljusen
börjat snygga till motorn lite
dags för ram renovering blir lite saker.. börjat blästra och måla lite
håller på renovera lådan
motorn målad och klar för att sättas ihop nya grenrör
ram blästrad och målad
byta utväxling från 3.54 till 3.31
blev en ny cpp500 styrsnäcka motorn på plats eller? dags att sätta ihop motor lådan målad och klar då var motorn på plats bakaxel lär man ju ha nya bromsrör då var ramen nästan klar då nya fälgar fixade har även fyndat en ny kylar tunnel som var lite fränare än originalet
dags att gå över på karossen nu då
dubbelplåt överallt här hade dom lagt i en ny golvbrunn ovanpå den gamla.. tog bort den och blästrade av den så den får komma tillbaka hmm snyggt..
lite dubbelplåt som jag kapat bort
beställde nya trösklar till 4 dörrars men fick dom här?? antar att det är till 2 dörr.. verkade inte finnas nå 4 dörrars trösklar att fåtag i så blev att byga om 2 st 2 dörrars till 1 lång
dags att fixa skuffen då
inte så fint.. men nu så
bakdelen var så slut så det fanns inget att svetsa golvet i så fick jaga rätt på en i bättre skick
gammal krockskada
var väl det jag hade just nu
Senast redigerat av Cheva_Micke (16 december 2016)
Följer detta! Blir riktigt snyggt Micke!! Grundligt och bra jobbat!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Imponerande arbete och hantverk - du tycks ha lite skills! Man blir inspirerad till att göra ngt liknande med 57:an men nä - busbilar ska väll vara just busiga
Detta är ju den klart snyggaste Chevan som finns,kommer följa detta som en igel,jag hade en Impala 58 som blev stulen för flera år sedan,den hittades i Gråbo totalt skrot.
Detta är ju den klart snyggaste Chevan som finns,kommer följa detta som en igel,jag hade en Impala 58 som blev stulen för flera år sedan,den hittades i Gråbo totalt skrot.
tråkigt att höra angående din 58 tänkte först köpa cheva 57 eller 59 men fick bli en 58
Imponerande arbete och hantverk - du tycks ha lite skills! Man blir inspirerad till att göra ngt liknande med 57:an men nä - busbilar ska väll vara just busiga
riktigt frän cheva du hade flippfront kanske vore nått
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.