Som rubriken lyder så har jag nu köpt mig H profil stakar till min lilla kärra.. har ett volvo b230FT block från -90. Och har satt in en vevaxel från en volvo 940 b230FK -98 Och nu oxå mina nya h profil stakar från LGSPEED:SE. Köpt nya vevlager (orginalstorlek) och ramlager (orginalstorlek) märke Glyco)
Det funkar hur fint som helst att vrida vevaxlen med dom nya ramlagrerna men när jag skruvat vevstakarna och vevlagrerna så rubbas inte motorn.. vad kan detta bero på ??
Har du låtit mäta upp vevstakarna så att du vet att hålen i stor- och lilländen är runda och har rätt mått? Kan ju vara att en eller flera stakar inte är ok.
somsagt är ingen bilmekaniker, enligt mig så var dom jätte fina och kompisar som kollat på dom, men jag vet inte riktigt heller hur man ser att dom skulle vara dåliga? smile
stakarna har gått 40 mil och ska vara okej och ser bra ut enligt mig och han som ägde dom.
Om du har alla stakar och kolvar monterade i bottendelen så skulle jag börja med att lossa överfallet på en stake åt gången och känna om veven går runt när du lossar någon av dem.