3311
Sök

Trippmätare lägger av

586 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
Tjena jag har en volvo 740 Gl -88b och problemet med den är att trippmätaren lägger av, och går när den vill.
Jag vet inte om det kan vara givaren som är slut eller något annat, men eftersom den går ibland så borde det vara något som börjar bli dåligt.

Jag vet att volvos instrument inte är av bästa kvalité men allt annat funkar (till och med tankmätaren) så..

Det är ingen som har en fundering om vad det kan bero på?

Tack på förhand, /Marcus

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
7 december 2006
Funkar hastighetsmätaren?
Har för mig att det ska vara vajer till enheten så om hastigheten funkar så är det troligen något inne i mätaren. - *byta mätare*

586 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
Hastighetsmätaren fungerar utan problem... Nja, vad jag vet så slutade volvo med wire på 240 vid -84... 740 har aldrig haft wire?

Byta mätare är ju också ett altenativ fast, det är ju egentligen ganska onödigt, för man dör ju inte om trippen inte funkar, men det hade varit roligt att sparka liv i skiten igen smile

Chef
379 Inlägg
9 december 2006
Det är säkert ett plastdrev till trippmätaren som har pajjat, troligtvis spruckit.........

då brukar den få för sig såna där saker.......

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

586 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
Jasså okey.. vart hittar jag detta drevet då?

126 Inlägg
17 juli 2011
jag har fått samma problem som du fast minhar dock lagt av helt och hållet....sad

Du har inte listat ut vad de kan bero på

mvh zacke smile

Sök