Ok så här ligger det till....
Köpte "ny" bil och skulle väl egentligen inte göra nåt med den utan är "för gammal" enligt frun men jag har ju fått 40års kris och då man lekt med ljud större delen av uppväxten så är det lite svårt att sluta pilla även om det var ett tag sen...
Började så här:
Grabben skulle fylla 18 och börjat med körkortet och Pappa (jag) löser en bil till honom, en gammal häck som vid köp ej ens startar, besiktad utan anmärkning men startar ej, då jag har grannskap som ena jobbar på skrot andra har för mycke skruvar lösa för att vara nyttigt och jag som inte sover mer än max 2tim per natt så tyckte jag detta var ju en baggis oavsett skick på bilen, snabbspolning... ---> bilen gick igån efter vi bytt det mesta och lite till.. BTW bilen var en Mitsubishi Colt -98 16V, vid samma sväng sänkte vi den, bytte avgassystemet till 2,5" ända framifrån och öppet filter, allt kablage, slangar etc byttes sen var ju bilen körklar MEN steren var ju en gammal bandare!!!
Pappa får en ide, Då jag är tatuerar så lägger jag fram lite sådär vid sidan att kan vara intressant att byta gaddning mot lite stereoprylar, krav dock kvitto och inge skit, dock ramlar det ner mer än en bas, ett steg, ett framsystem, lådor, huvudenheter av alla dess slag då det blev lite våg effekt och när jag fock första bytet så dök det även upp "Några" eftersläntare med pryttlar och prylbög är väl en av mannens latenta sidor, nu står jag med ett halv garage med stereoprylar och en bil som e grabbens där det behövs pryttlar i så ännu en bright idea får liv, klart det skall gjutas och fast installation, så sikar på en GZ 15" i skuffen med formgjuten låda till att börja med, resultat och bilder på detta kommer under morgondagen, bidde liiiiiite mycke bas i den bilen men kuligt.
Efter detta så lämnade grabbens bil in och till en annan kompis som är verkstadschef på en större bilfirma i Västerås där det konstaterades att det skulle bli liiite dyrt att åtgärda en del andra fel som dök upp under vägen så vi sålde av detta projekt :\ ny bil te grabben te JUL, update på detta kommer.
Dock som jag sa tidigare så köptes "Ny" bil till Pappa dock skrev frugan denna på sig och lån kom på köpet, dock så pratade jag lite "tänk om man skulle", "Vi skulle nog stoppa i lite..." men fick snäsiga svar att så länge bilen står på mig och när lånet är borta, sagt och gjort jag åkte dagen efter betalade av lånet och skrev över bilen
.
Nu Dök det upp 2st Orion HCCA104 och jag kunde inte hålla mig längre så jag började med att ta hjälp av Bilstereohörnan i Västerås för att få fram en optimerad låda till en av basarna som jag tänkte borde räcka....Vilken idiot man är ..VADDÅ räcka? Nu satte jag upp en tråd i detta forum där jag bad om Hjälp för att få en uträkning /ritning på en Optimerad låda till 2 av dessa basar, och fick hjälp av Drönirettab "TACK SOM FASEN" vi får se om teorin funkar i praktiken
, har nu nästan gjort klart lådan och nu börjar denna log som kommer ta ett tag men kuligt kommer det nog bli, till träffarna i sommar bör man ju vara liiiite klar.. Bilder kommer och mer text