Ja man får tycka olika...Men när man slänger ur sig en osanning typ "B230 är världens bästa motor" baserat på att den verkar kunna gå långt trots misskötsel, ja då är man ute på jääääävligt tjock is *haha*. Finns mängder med motorer som smiskar B230, inte bara vad gäller hållbarhet, under förutsättning att serviceplanen följs. Motorn i min Passat brukar betraktas som "odödlig", får den bara ny olja+filter var 1500 mil o att man byter kamremmen efter 9000 (eller 6 år) så går den "för alltid", o den gör jobbet klart snålare än en B230, fast om BS får bestämma så är ju förbrukning inte relevant. Nej man måste kunna se klart i skogen ibland, även om det kan vara svårt pga alla träd *haha*.
330 är en "vanlig" N/A sexa, kan inte jämföras med T6. Det är 335i (sexa med turbo) som är T6:ans motsvarighet, det skiljer dock inte såååå mycket i effekt mellan de, har för mig att den sista varianten av den icke överladdade sexan på 3.0 liter hade en effekt på 272 hk, jämför det med turbo variantens (motorn i 335i är en 3.0 med turbo) som har (hade?) 306 hk...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure