Sådär ja! Köpte en motor som ska sitta i Amazonen sen när jag har renoverat den. Motorn som satt i är helt original och orörd, man kände inte ens att man startade bilen för att den gick så fint haha.. Men eftersom att jag ville ha lite mer pulver i bilen så bestämde jag mig för att köpa en annan som jag kan renovera och fixa till eftersom att jag vill bevara den andra motorn i fint skick!
Dock så stötte jag på lite problem med nya motorn, förra ägaren sa att den läckte bakom motorn någonstans och det kom jag fram till när frostbrickan inte var på plats, så dom har förmodligen slagit ur den när dom skulle montera ny kam kanske? Sen har jag aldrig varit med om en motor som varit så tung att dra runt.. Men tänkte slänga ut lite bilder så kanske ni kan kommer med lite tips på vad det kan vara?
Ja här har ni motorn innan jag började plocka ner den
Hittade även ett par dubble SU i boden så dom kanske man ska polera upp lite och renovera.
Ståldrev satt det i honom iallafall!
Ska kilen verkligen sitta såhär haha?
Mässingsbrickan ska väl inte heller vara "nött"?
Sedan försökte jag mig på att dra ut kamen, men den sitter som om någon hade svetsat fast helvetet!? Vad kan det vara? tog tag lite försiktigt med en rörtång och försökte jucka ut den men det gick inte heller.. Kanske får lyfta ner motorn och knacka ut honom lite försiktigt bakifrån?
Fick lite tid över så snyggade till ventilkåpan lite snabbt, inte klar än men tänkte ge er ett litet smakprov