Ja precis! Vet bara inte vad det ska bli för färg på den än, svart skulle ju vara rätt ballt men då måste jobbet med spackel osv vara så sjukt jävla noga.. Kom med tips!
Nu är kolvar och kammen monterad, slipade ner det värsta på motorn och drog på ett lager med färg, kan säga det att det är nog den tunnaste färgen jag målat med så det lär bli ett par vändor.. Imorgon blir det nog att kolla oljepumpen för att se hur risig den är
Fick hem grejerna jag beställde idag så jag sprang ner och började pilla direkt efter jobbet Efter jag slängde på allting så slipade jag av lite kåpor osv som ska sitta på motorn och la på ett lager med lack för att få en helhetsbild av färgvalet och jag blev nöjd. Nu skulle jag behöva lite förslag på vilken färg fläkten ska vara, om jag kör den svart så är jag rädd att det kanske blir för mycket svart.. Vet inte om jag tycker att gul är så snyggt men en fräsch gul färg isåfall kanske, KOM MED FÖRSLAG!
Någon som kanske vill byta min JPD ventilkåpa mot en likvärdig fast där det bara står volvo? Eller är intresserad av den jag polerade upp?
Nu har det stått still väldigt länge, tappade motivationen totalt och pengarna räckte inte till.. Men nu har jag börjar förbreda inför rostlagningen imorgon så att jag kommer igång med det iallafall så att imorgon kommer det bli en uppdatering! Hoppas att det finns någon läsare kvar här inne!
Idag har jag äntligen fått något gjort på amazonen, kan väl inte säga mer än att jag lagat rost hela dagen, ingen favorit direkt och svetsningen blev väl lite sisådär.. Pinsamt när man är svetsare haha..
Kapade bort baljorna helt för dem var rostiga och tänkte ändå inte ha dom kvar
Åkte även iväg och köpte en flygel på eftermiddagen
Balken på plats
Kommande helg så blir det nog att svetsa klart det som är kvar och riva av framvagnen om jag hinner med det!