3 december 2014
Trådstartare
Min mor körde idag på Huddingevägen in mot stan, vid Tullinge så går två filer ihop till en fil i en "samvävning" och hon låg till höger i laglig hastighet (50km/h) i slutet av samvävningen finns en refug till vänster antagligen för att förhindra idiotomkörningar.
Mor låg i slutet av samvävningen utan bil framför sig, dvs i höjd med refugen då det kommer en väldigt fullastad flakbil/pick-up lastad med bråte som sticker ut på båda sidor, bilen kom i betydligt högre fart och försökte köra om innan refugen, vilket inte gick så han prejade då ut mor till höger (Då han annars hade träffat refugkanten med sin vänstra sida)
I och med att han prejade ut mor till höger tog hans flak och bråte i mors bil och skrapade från halva bakdörren fram till stötfångaren fram och böjde fram backspegel samt plockade skärmblinkers
Ringde till försäkringsbolaget som sade att det är 50-50 skuld till oss båda (Vilket jag tycker verkar sjukt) Speciellt i och med att andra bilen smet från platsen. Men att vi ska skicka in skadeanmälan och beskrivning.
Bör det inte per automatik bli motpartens fel om han/hon smiter från platsen? Jag menar, är det mors fel verkar det konstigt om motparten sticker.
Hur ser det ut med självrisk vid smitningsolycka?
Senast redigerat av Powe_R (3 december 2014)