tog mig själv tid förra helgen o installerna nya moddade bakljusen
svårt o få bra bilder men tycker det lyser helt okej.
sen har det kommit hem en hel del kul dom senaste dagarna
Ska bygga in dessa i lyktorna va tanken 6000k DRL och inbyggd blinkers
kommit en packet från SC idag vindavisare o ögonlock plus en tröja såklart skrapan fick man på köpet
ut i mörket o kolla så allt stämmer! blir nog bra när toningen är gjord
ögonlocken gör sig riktigt bra på bilen ser riktigt elak ut
ett kina paket kom idag också o ja det skjuter från min kommer bygga in relät som låter i mittkonsolen bakom 12v uttaget i bakändad o hoppas det finns plats där
sista paketet kom från Robb192 snabbt o bra pris! tack så mycket nu har jag o göra
Skulle väl köpt fjädrar vid detta laget också men det ser ut som de får vänta... lite lustigt när folk vill sälja men inte vet hur man skickar saker..?? låter som latheten tog över istället när det kom till sak.. nu ska ja inte uttra mig mer om det men orka vara han haha
Skulle väl köpt fjädrar vid detta laget också men det ser ut som de får vänta... lite lustigt när folk vill sälja men inte vet hur man skickar saker..?? låter som latheten tog över istället när det kom till sak.. nu ska ja inte uttra mig mer om det men orka vara han haha
Hellre det kommer till nytta än att det ska ligga i mina lådor o skräpar! det va det mattare du ville ha va?
Skulle väl köpt fjädrar vid detta laget också men det ser ut som de får vänta... lite lustigt när folk vill sälja men inte vet hur man skickar saker..?? låter som latheten tog över istället när det kom till sak.. nu ska ja inte uttra mig mer om det men orka vara han haha
Jag skulle råda dig att ha igång ljussnöret 3-4 timmar och se så relät håller. Mina två brände. Det blev varmt lukta pyton. I värsta fall kan det börja brinna. Det första som brände, gjorde det i bilen och då hade jag kört omkring bilen i ca 20 min. Dock så var inte ledsnöret i då utan bara en ciggkontakt med relät. Mitt gick att dela med en kontakt. Men sen blev jag orolig och tog in det som va helt och testa. Och det bärnde med men efter ca 2-3 timmar.
Har köpt samma led slangar med blinkers med. Tror du det går att koppla så att den sladden som ärtill det oreangea blinkande ljuset till blinkers på bilen. Tänker i och med att när man testar den så har den ett eget relä som gör att den blinker, då tanker jag att det kan bli problem om det är ett relä innan som inte ger konstant ström utan i pulser. hoppas du fattar vad jag menar?!
Jag skulle råda dig att ha igång ljussnöret 3-4 timmar och se så relät håller. Mina två brände. Det blev varmt lukta pyton. I värsta fall kan det börja brinna. Det första som brände, gjorde det i bilen och då hade jag kört omkring bilen i ca 20 min. Dock så var inte ledsnöret i då utan bara en ciggkontakt med relät. Mitt gick att dela med en kontakt. Men sen blev jag orolig och tog in det som va helt och testa. Och det bärnde med men efter ca 2-3 timmar.
Har köpt samma led slangar med blinkers med. Tror du det går att koppla så att den sladden som ärtill det oreangea blinkande ljuset till blinkers på bilen. Tänker i och med att när man testar den så har den ett eget relä som gör att den blinker, då tanker jag att det kan bli problem om det är ett relä innan som inte ger konstant ström utan i pulser. hoppas du fattar vad jag menar?!
Blev snyggt med bakljusen!
min är delad åxo så ska gå o byta relät om de bränner som din hade.. jag har en gammal 12v laddare hemma ja testar led´s ja köper med men vet inte om den get samma volt/ampere som bilen så vågar inte ha igång det för länge för jag tror den jag har är mer krut i än bilens el.. men ska ha det i åt tanke.. kanske göra en koppling o ha wiren på golvet några körningar o se om de händer något innan de installeras
fattar vad du menar med blinkersen men de är bara o testa sig fram funkar det inte så gör det mig inte så jätte mycket va mer det vita ja va ute efter ändå tror i alla fall det kommer gå.. relät som sitter med stänger nog ner dom vita led när den känner pulsen från blinkersen
kan rekomendera dessa, köpte av den säljaren.. Hova.com säljer samma kitt för 2000 mer och har längre leveranstid!
Yes va dom matta jag ville åt
tänkte ju köpa fjädrar bara men det kanske är värt o köpa hela skiten? har du någon för o efterbild hur det blev för dig?
Kika sista sidorna i min projekt tråden är nog bäst ! Sen är fjädrar och dämpare alltid bäst då original dämparna tar stryk av sänkning .. Hade velat ha den lite lägre i bak annars är jag helt nöjd
robb : ska pröva slingan innan montering fjädrarna o dämpare får vänta. men tror jag kommer köra på endast fjädrar annars ligger ju bara orginal dämparna o samlar damm går dämparen sönder går ju dom o köpa löst i efterhand. snart dags för intervall service och bromsar/skivor med som ligger överst på inköps listan
Mitt batteri håller på att ge efter tror jag . två gånger har den vägrat starta värmaren den senaste månaden pga låg batterinivå så börjat kolla runt efter ett nytt.. vet inte hur länge batteriet som sitter i brukar hålla när det börjar bli såhär?
Kan heller inget om bilbatterier men mitt lade av förra sommaren, har ju en 2008 precis som du och jag misstänker att det är batteriet som satt från fabrik. Min PST sa att "då får du vara glad att det höll så länge som det faktiskt gjorde" när jag berättade om det för honom. Så, 6 år och drygt 11k mil.
Du har ingen batteriladdare som du kan kolla skicket på batteriet med? Mitt batteri förvarnade aldrig. Eller jo, den visade "låg batterinivå" mer än ett halvår innan (varpå jag sedan laddade det). Sedan helt plötsligt en dag så var det stendött. In på första bästa mack, kollade med hjälp av personalen vilket batteri min kärra skulle ha och 1100-1300kr senare var bilen vid liv igen.
Kan heller inget om bilbatterier men mitt lade av förra sommaren, har ju en 2008 precis som du och jag misstänker att det är batteriet som satt från fabrik. Min PST sa att "då får du vara glad att det höll så länge som det faktiskt gjorde" när jag berättade om det för honom. Så, 6 år och drygt 11k mil.
Du har ingen batteriladdare som du kan kolla skicket på batteriet med? Mitt batteri förvarnade aldrig. Eller jo, den visade "låg batterinivå" mer än ett halvår innan (varpå jag sedan laddade det). Sedan helt plötsligt en dag så var det stendött. In på första bästa mack, kollade med hjälp av personalen vilket batteri min kärra skulle ha och 1100-1300kr senare var bilen vid liv igen.
Tror bestämt det står Volvo på vårat batteri.. Och storservice med remmar och skit som kommer samt bröllop och skit.. Tror min plånbok gått och begravt sig djupt i någon håla ...
Kan heller inget om bilbatterier men mitt lade av förra sommaren, har ju en 2008 precis som du och jag misstänker att det är batteriet som satt från fabrik. Min PST sa att "då får du vara glad att det höll så länge som det faktiskt gjorde" när jag berättade om det för honom. Så, 6 år och drygt 11k mil.
Du har ingen batteriladdare som du kan kolla skicket på batteriet med? Mitt batteri förvarnade aldrig. Eller jo, den visade "låg batterinivå" mer än ett halvår innan (varpå jag sedan laddade det). Sedan helt plötsligt en dag så var det stendött. In på första bästa mack, kollade med hjälp av personalen vilket batteri min kärra skulle ha och 1100-1300kr senare var bilen vid liv igen.
Laddare ligger det nog en hos far . dok ingen tid o lust att kolla upp skicket hehe köper nytt inom 2-3 månader va tanken då som du skrev så tog det dig en halv år innan problemen började uppkomma så är ingen panik men dags o se sig om vad för något man ska köpa in
Kan heller inget om bilbatterier men mitt lade av förra sommaren, har ju en 2008 precis som du och jag misstänker att det är batteriet som satt från fabrik. Min PST sa att "då får du vara glad att det höll så länge som det faktiskt gjorde" när jag berättade om det för honom. Så, 6 år och drygt 11k mil.
Du har ingen batteriladdare som du kan kolla skicket på batteriet med? Mitt batteri förvarnade aldrig. Eller jo, den visade "låg batterinivå" mer än ett halvår innan (varpå jag sedan laddade det). Sedan helt plötsligt en dag så var det stendött. In på första bästa mack, kollade med hjälp av personalen vilket batteri min kärra skulle ha och 1100-1300kr senare var bilen vid liv igen.
Laddare ligger det nog en hos far . dok ingen tid o lust att kolla upp skicket hehe köper nytt inom 2-3 månader va tanken då som du skrev så tog det dig en halv år innan problemen började uppkomma så är ingen panik men dags o se sig om vad för något man ska köpa in
Kan vara generator oxå! Vanligt fel på våra pärlor har jag hört..
Hur går det med Volvo märket vill ju se att det används ?
tog en stund men tillslut besegrade jag lossningen md ett fiskben! ett lock från 240 (tror jag?) fick offra sig som bakgrund dem befintliga hålen som skulle nypa fast emblemet va helt olikt från det jag hade så fick bli två nya hål i själva grillen där förgående emblem satt vingarna eller vad vi nu ska kalla det sågades rakt av från befintliga emblem och sattes tillbaka på grill i sina klipps, sidan som var fast i förgående emblem limmades mot grill, limmades gjordes även det nya stora emblemet mot plastbakgrunden där efter mot grillen
ett litet unikare R-design märke sattes på plats. tog bort befintliga o limmade fast själva bakdelen (sitter annars löst utan framdelen) så det skulle få gott om fäste för nya emblemet