Läge för en update tycker jag, eller vad säger ni ?
Vart ju ett tag sedan nu..
Med tanke på omständigheterna är jag glad att jag ens kan jobba, har haft en sjuhelvetes jäkla vecka, stress på jobbet och som grädden på tårtan så har jag ju givetvis haft ont i min rygg efter olyckan för några år sedan, svimmfärdig och allmänt gråtfärdig.
Hur som helst, fick åka ner nu i veckan och köpa nya bromsslangar till pärlan då mina var väldigt dåliga, sagt och gjort, även monterade dom igår.. Tyvärr har jag inga bilder då jag inte tänkte på att ta några, förutom när jag var klar med att sänka ner bilen på backen igen efter att den fått vila på pallbockar i några veckor.
Bromsarna är även luftade, kanske provkör bilen en liten runda i helgen, kommer isåfall filmas såklart!
Hur som helst, här är enda bilden jag tog, ni får ursäkta röran i garaget, även jag o min far lider av samma sak som de flesta lider av, ett otroligt stökigt garage!
Första tanken som slog när jag väl fått ner bilen på backen igen, "Oj vad låg den blev".
Hur som helst så är bilen i stort sett färdig inför besiktning, bara lite småpill kvar, gå igenom lysen osv, sen ska vi se om den inte rullar in på besiktningen så småningom
Har även åtgärdat problemet med att bilen var svårstartad.. på 800rpm låg bilen på 3graders tändning, ställde in den på 8 grader istället, småpillade lite på inställningarna på förgasarna, nu går den lugnt och fint på tomgång, har bra gasrespons och ja, ljudet behövs väl inte kommenteras?