2995
Sök

Trimmad Pv 544 med mahognyinredning.

Ett projekt som helt enkelt eskalerade. Planer ändrade: får sig ett Castrol Cup/IMSA stuk. Allt tillverkas i plåt, skinnas sedan av i kolfiber och ersätter all plåt med kolfibret. Hela karossen blir med andra ord i kolfiber.

Bäckman
470 436 Visningar
Uppdaterades senast 27 april
Smack that ass!!
2 953 Inlägg
20 maj 2015
#61
eller köpa en vw turbo diesel från nån golf 3a eller nått å slänga på en växellådsadaptor å åka billigt ist

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Bäckman
952 Inlägg
20 maj 2015
Trådstartare
#62
Glada nyheter, och lite skrapsår i hårbotten efter att ha tittat på de här goa morötterna, kan någon av er förklara för mig hur det lyckats bränna av 3 stift på mitten? När jag lyfte på tändhattarna satt halva stiftet kvar i tändhatten.

https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172084/172084-e9df07821a897b1f8fead3e41f688a5c.jpg

Har bytt till nya fräscha morötter och nu går hon fint igen. smile


Bäckman
952 Inlägg
20 maj 2015
Trådstartare
#63
Och dessutom kunnat köra hem bilen 2 kilometer hemifrån där det skedde? För mig är det här ett mysterium, som kommer att förbli mystiskt.


Wolf_89
446 Inlägg
20 maj 2015
#64
Va det gamla stift?
Har aldrig varit med om något liknande el hört att någon annan har.

Så jag gissar på att det inte blir någe motor byte då? smile

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.

Bäckman
952 Inlägg
20 maj 2015
Trådstartare
#65
Wolf_89 skrev:
Va det gamla stift?
Har aldrig varit med om något liknande el hört att någon annan har.

Så jag gissar på att det inte blir någe motor byte då? smile

Dom stiften köptes helt nya dagen efter att jag hämtade pvn hos gamla ägaren, så dom har inte rullat långt.

Farsan har aldrig varit med om något liknande heller, och heller inte några av mina kompisar eller någon jag har kontakt med. Det här är som sagt ett fullkomligt mystiskt fall som kommer att förbli olöst.

Nej det kommer inte bli något motorbyte alls med tanke på att stiften var orsaken till att bilen strulade igår. Men vem vet? Kanske blir av i framtiden. big_smile


10 163 Inlägg
21 maj 2015
#66
Fabrikationsfel är nog enda anledningen till det där.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Bäckman
952 Inlägg
21 maj 2015
Trådstartare
#67
Djo skrev:
Fabrikationsfel är nog enda anledningen till det där.

Tror jag med. Hur som helst, nya morötter sitter i nu, så nu brummar hon igen. Har dock kört ut henne till garaget nu eftersom det blir körförbud på den nu på lördag och jag får ingen ordning på bromsarna, ojämna bromsvärden och jag har provat allt, från tips till egna tankar, ingenting fungerar. Så nu får hon hellre stå över sommaren och vintern medans det blir andra saker monterade. Kommer riva ner frambromsarna och även bak, fram blir det amazon skivor och bak blir amazon trummor, en vän till mig har rådslagit mig om att amazonens trummor är så mycket bättre än pvns.. Vad tror ni om det?

Tips på bromsar osv är fullt välkommet då jag inte riktigt vet vad jag ska göra.


10 163 Inlägg
21 maj 2015
#68
Har du justerat bromsarna ?

Alltså justerat in backarna ute vid trummorna.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Bäckman
952 Inlägg
21 maj 2015
Trådstartare
#69
Djo skrev:
Har du justerat bromsarna ?

Alltså justerat in backarna ute vid trummorna.

Ja, givetvis. tongue


10 163 Inlägg
21 maj 2015
#70
Vonbackman skrev:
Djo skrev:
Har du justerat bromsarna ?

Alltså justerat in backarna ute vid trummorna.

Ja, givetvis. tongue

Man kan inte ta något för givet lika bra fråga även dom dumma frågorna ibland.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Bäckman
952 Inlägg
21 maj 2015
Trådstartare
#71
Djo skrev:
Vonbackman skrev:
Djo skrev:
Har du justerat bromsarna ?

Alltså justerat in backarna ute vid trummorna.

Ja, givetvis. tongue

Man kan inte ta något för givet lika bra fråga även dom dumma frågorna ibland.

Sant det, vi har gjort precis allt för att se om vi får ordning på bromsarna, men icke sa nicke.


10 163 Inlägg
21 maj 2015
#72
Vonbackman skrev:
Djo skrev:
Vonbackman skrev:

Ja, givetvis. tongue

Man kan inte ta något för givet lika bra fråga även dom dumma frågorna ibland.

Sant det, vi har gjort precis allt för att se om vi får ordning på bromsarna, men icke sa nicke.

Inte något knass med huvudbroms cylindern då ?

På min duett a-traktor hade dom dragit åt uta helvete dessutom villgäng (gick att rädda gängen iallafall) så när man fick loss på det så man hade korrekt glapp. Då slutade mina bromsar att låsa sig dock läkte det satan så bytte ut den och då fick jag justera om alla bromsarna för den gamla hade gett ett felaktigt tryck till dom olika kretsarna.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Bäckman
952 Inlägg
24 maj 2015
Trådstartare
#73
Djo skrev:
Vonbackman skrev:
Djo skrev:

Man kan inte ta något för givet lika bra fråga även dom dumma frågorna ibland.

Sant det, vi har gjort precis allt för att se om vi får ordning på bromsarna, men icke sa nicke.

Inte något knass med huvudbroms cylindern då ?

På min duett a-traktor hade dom dragit åt uta helvete dessutom villgäng (gick att rädda gängen iallafall) så när man fick loss på det så man hade korrekt glapp. Då slutade mina bromsar att låsa sig dock läkte det satan så bytte ut den och då fick jag justera om alla bromsarna för den gamla hade gett ett felaktigt tryck till dom olika kretsarna.

Jag misstänker att det har något med huvudcylindern att göra, att tryckstången som går in i cylindern är för hårt justerad, att min vänstra trumma låser sig tror jag är på grund av för hårt spännt till huvudcylinder, men huvudcylindern har väl inte med handbromsen att göra? Det är ju handbromsen som bilen blir underkänd på, inte själva bromsarna. Sen hur mina backar på vänstra sidan blivit snedslitna förstår jag inte heller, men vad jag hört så kan det ha med huvudcylindern att göra..


10 163 Inlägg
24 maj 2015
#74
Vonbackman skrev:
Djo skrev:
Vonbackman skrev:

Sant det, vi har gjort precis allt för att se om vi får ordning på bromsarna, men icke sa nicke.

Inte något knass med huvudbroms cylindern då ?

På min duett a-traktor hade dom dragit åt uta helvete dessutom villgäng (gick att rädda gängen iallafall) så när man fick loss på det så man hade korrekt glapp. Då slutade mina bromsar att låsa sig dock läkte det satan så bytte ut den och då fick jag justera om alla bromsarna för den gamla hade gett ett felaktigt tryck till dom olika kretsarna.

Jag misstänker att det har något med huvudcylindern att göra, att tryckstången som går in i cylindern är för hårt justerad, att min vänstra trumma låser sig tror jag är på grund av för hårt spännt till huvudcylinder, men huvudcylindern har väl inte med handbromsen att göra? Det är ju handbromsen som bilen blir underkänd på, inte själva bromsarna. Sen hur mina backar på vänstra sidan blivit snedslitna förstår jag inte heller, men vad jag hört så kan det ha med huvudcylindern att göra..

hanbromsen går ju på samma backar som huvudbromsen så ligger det tryck på ena sidan och inte andra så tar den ju mer på den sidan.

trumbromsar kan bli väldigt roliga om det felar någonstans. (märkte jag)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Bäckman
952 Inlägg
24 maj 2015
Trådstartare
#75
Djo skrev:
Vonbackman skrev:
Djo skrev:

Inte något knass med huvudbroms cylindern då ?

På min duett a-traktor hade dom dragit åt uta helvete dessutom villgäng (gick att rädda gängen iallafall) så när man fick loss på det så man hade korrekt glapp. Då slutade mina bromsar att låsa sig dock läkte det satan så bytte ut den och då fick jag justera om alla bromsarna för den gamla hade gett ett felaktigt tryck till dom olika kretsarna.

Jag misstänker att det har något med huvudcylindern att göra, att tryckstången som går in i cylindern är för hårt justerad, att min vänstra trumma låser sig tror jag är på grund av för hårt spännt till huvudcylinder, men huvudcylindern har väl inte med handbromsen att göra? Det är ju handbromsen som bilen blir underkänd på, inte själva bromsarna. Sen hur mina backar på vänstra sidan blivit snedslitna förstår jag inte heller, men vad jag hört så kan det ha med huvudcylindern att göra..

hanbromsen går ju på samma backar som huvudbromsen så ligger det tryck på ena sidan och inte andra så tar den ju mer på den sidan.

trumbromsar kan bli väldigt roliga om det felar någonstans. (märkte jag)

Hehe jo tack jag har märkt detta också, första gången jag skruvar med trummor, farsan har sagt hur jag ska göra och även han har provat att använda sig av sina egna knep, men bara strul.

Är väldigt nära på att skivbromskonvertera pvn nu, så slipper man förhoppningsvis problemen. sad

Får bli nya backar iallafall..


10 163 Inlägg
24 maj 2015
#76
Vonbackman skrev:
Djo skrev:
Vonbackman skrev:

Jag misstänker att det har något med huvudcylindern att göra, att tryckstången som går in i cylindern är för hårt justerad, att min vänstra trumma låser sig tror jag är på grund av för hårt spännt till huvudcylinder, men huvudcylindern har väl inte med handbromsen att göra? Det är ju handbromsen som bilen blir underkänd på, inte själva bromsarna. Sen hur mina backar på vänstra sidan blivit snedslitna förstår jag inte heller, men vad jag hört så kan det ha med huvudcylindern att göra..

hanbromsen går ju på samma backar som huvudbromsen så ligger det tryck på ena sidan och inte andra så tar den ju mer på den sidan.

trumbromsar kan bli väldigt roliga om det felar någonstans. (märkte jag)

Hehe jo tack jag har märkt detta också, första gången jag skruvar med trummor, farsan har sagt hur jag ska göra och även han har provat att använda sig av sina egna knep, men bara strul.

Är väldigt nära på att skivbromskonvertera pvn nu, så slipper man förhoppningsvis problemen. sad

Får bli nya backar iallafall..

Förstår det inte roligt med strull.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Bäckman
952 Inlägg
24 maj 2015
Trådstartare
#77
Djo skrev:
Vonbackman skrev:
Djo skrev:
hanbromsen går ju på samma backar som huvudbromsen så ligger det tryck på ena sidan och inte andra så tar den ju mer på den sidan.

trumbromsar kan bli väldigt roliga om det felar någonstans. (märkte jag)

Hehe jo tack jag har märkt detta också, första gången jag skruvar med trummor, farsan har sagt hur jag ska göra och även han har provat att använda sig av sina egna knep, men bara strul.

Är väldigt nära på att skivbromskonvertera pvn nu, så slipper man förhoppningsvis problemen. sad

Får bli nya backar iallafall..

Förstår det inte roligt med strull.

Ne verkligen inte, men i stort sett så är det väl inte så farligt mycket strul på bilen med tanke på åldern och hur länge den stått.

Kommer iallafall beställa helt nya backar, nya trummor, hävarmar och nya monteringssatser och sen får farsan göra jobbet med tanke på hans erfarenhet som mekaniker, det ska ju liksom fungera tycker man.

Sen funderar jag också på om det inte är som så att det ska sitta en tryckfjäder mellan backarna och bromsskölden, är det möjligt? Tänkte eftersom att backarna på vänstersidan kärvar, eller kan det ha med trycket in i huvudcylindern att göra? Eller helt enkelt att trumman är kass på vänstersidan?

Har en ganska skarp misstanke angående huvudcylindern och juster "bulten" eller trumman som jäklas med mig.
Senast redigerat av Vonbackman (24 maj 2015)


Bäckman
952 Inlägg
24 maj 2015
Trådstartare
#78
Har även haft av trumman på högersidan idag, och backarna var fina på den sidan, inga snedslitningar alls som det var på vänstersidan.


10 163 Inlägg
25 maj 2015
#79
Okej jadu nu var det längesedan jag skruvade med det där så hur det ser ut med fjädrar kan jag ej svara på.

Hoppas ni får ordning på allting (en ny huvudbroms cylinder kostar 1000 kr (inte så farligt om det löser problemet)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Bäckman
952 Inlägg
26 maj 2015
Trådstartare
#80
Djo skrev:
Okej jadu nu var det längesedan jag skruvade med det där så hur det ser ut med fjädrar kan jag ej svara på.

Hoppas ni får ordning på allting (en ny huvudbroms cylinder kostar 1000 kr (inte så farligt om det löser problemet)

Nej precis men jag tror nog inte att min huvudcylinder är dålig, den har ju inte tappat trycket som den förra gjorde, däremot tror jag att det har med tryckpinnen som går in i cylindern som bråkar. Sen finns det nog också en chans att jag vet varför mina backar låser sig nu.

Hur som helst, farsan ville kolla på sakerna idag och kommer montera ihop allt på egen hand, så vi får väl se hur det går idag.



Sök