Hallihallå! Hoppas alla följare har det bra!
Det var ju ett tag sedan jag gjorde en update nu och jag tänkte bara göra en kortfattad update.
Jag har inga sponsorer på något när det kommer till detta bygget, allt är plockat ur min egna ficka och jag har fått flera frågor angående just sponsorer, och mitt korta svar är, att jag vill betala för hela bygget själv eftersom jag känner då att jag inte står i skuld till någon, förutom min egna plånbok, och jag får även känslan att det blir en tidspress på mig vilket jag vill helt undvika. Jag säger såklart inte att det skulle bli så, men det är iallafall så jag tänker.
Hur som helst, imorgon kommer jag köpa in de sista skivorna gips och även isoleringen för det nylagda taket. Tanken var att spruta in stenull med lastbil men företagen utför inte det jobbet hos varken mig eller min kollega pga att taklutningen är för låg så det är för litet utrymme mellan råspont och innertak, de kan helt enkelt inte garantera att det blir bra. Men mer jobb för mig, men det är ju kul att snickra.😅
Med andra ord kommer garaget bli färdigt i sommar. Dessvärre ingen uppgjutning av golvet, men det går ju som sagt ändå att arbete på ett betydligt lättare och brandsäkrare sätt än förut där allt från golvt osv var täckt i trä.
Jag har tänkt fram och tillbaka angående skärmkanterna och andra saker på bilen, det finns en hel del saker jag inte är nöjd med, och skärmkanterna är en del av dom, jag har därför köpt in en planishing hammer ( köpt idag i borås ). Kommer tillverka eget mothåll så jag kan forma skärmkanterna precis som jag vill ha dom.
Nu är väl kanske en planishing hammer inte utsedd för just detta ändamålet, men det borde i teorin fungera. En pullmax hade varit att föredra men ja, ekonomin tillåter inte ett sådant inköp, möjligtvis i framtiden!
Tanken nu är att måtta ut diametern på skärmkanten och be kollegan skära ut i 1mm plåt i plasman, så får man en snygg diameter, därefter kör jag plåten i planishing hammern och hoppas på att min teori stämmer. 😅