Nu har tiden kommit för min Ascona A att få sig en liten stor make over. Den kommer nu få ett mer renodlat race och lek syfte. Efter den här lilla ombyggnaden ska den få smaka massa fullgasande på både gator och isar.
¨ Dom ingick inte med axeln fick fråga bakaxel.se specifikt om att få 240 original drivaxlar skickade. De måste du tänka på om du vill ha förstärkt 30splint axlarna dom har, bultcirklarna på de är bara jänkar cirklar vilket betydet att du måste ha nya fälgar då eller konstiga spacers sen finns det ju sellholm oxå
Det va ju inge kul:/ Får se hur länge min 1030 håller innan jag börjar kika på ny axel:) Fint jobbat som vanligt!
Nej ska man ha bakaxels äre spacers som gäller, ha redan kollat in sådana så det finns för några hundringar Men sellholms lirarna har "pansar" axlar men de kostar då kan du lika bra köpa extremaxeln från bakaxel hehe tackar tackar för feedbacken på mitt arbete
Du skulle ju köpt extremaxeln från början då:D Fast original axlarna hänger ju med en bra bit dom också;)
Ja man jo för den va ju billig, känns aningen overkill på min lätta prOPELler dom måste ju palla en hel del när det inte finns nån vikt bak i princip Angående viktreducering så såg jag ett program med steven hawkins, där han sa att ju tyngre något är desto mer påverkar det tiden (tiden går långsammare vid tunga objekt), det måste ju betyda att en lätt bil alltid är nån nano sekund snabbare än en tung bil XD
Flugefmunt skrev:
Hunt_Alone skrev:
Flugefmunt skrev:
Det va ju inge kul:/ Får se hur länge min 1030 håller innan jag börjar kika på ny axel:) Fint jobbat som vanligt!
Nej ska man ha bakaxels äre spacers som gäller, ha redan kollat in sådana så det finns för några hundringar Men sellholms lirarna har "pansar" axlar men de kostar då kan du lika bra köpa extremaxeln från bakaxel hehe tackar tackar för feedbacken på mitt arbete
Du skulle ju köpt extremaxeln från början då:D Fast original axlarna hänger ju med en bra bit dom också;)
Ja man jo för den va ju billig, känns aningen overkill på min lätta prOPELler dom måste ju palla en hel del när det inte finns nån vikt bak i princip Angående viktreducering så såg jag ett program med steven hawkins, där han sa att ju tyngre något är desto mer påverkar det tiden (tiden går långsammare vid tunga objekt), det måste ju betyda att en lätt bil alltid är nån nano sekund snabbare än en tung bil XD
Flugefmunt skrev:
Hunt_Alone skrev:
Det är alltså därför du tror du kan ta min 240!:o för att en smart nisse sa så! du kunde ju investerat i värstingaxeln insett att det var overkill och sålt den för en spottstyver till nån med tyngre bil;)
Ser ju förbannat fint ut med fräscha delar! Och herregud vad du skruvar;)
Ja det ser lite fräschare ut med nya delar, coh så slipper man bli semtig av underredsmassa när man tar i grejerna Ja måste ju ligga på lite om jag ska hinna köra lite den här sesongen
vid den här tiden förra året så gjorde jag också en bromskonvertering
Gjode den klassiska konverteringen med omborrade honda prelude skivor och 240 4kolvs ok. Lite mer ingående fakta är att mellan skivan och navet sitter det en spacer som centrerar skivan i oket, den lösningen fungerar helt okej men det lutar åt att ta bort den och fräsa bort material på oket så det blir centrerar
Du har ju snart byggt en hel 240:D Du har ju mer 240 grejer på din ascona än vad jag har på min 240;)
Haha jag plockar ju de som är bra från 240, bromsar och bakaxel alltså resten får duger ju bra till brevpress Du har ingen kardanaxel liggandes någonstans ?
Du har ju snart byggt en hel 240:D Du har ju mer 240 grejer på din ascona än vad jag har på min 240;)
Haha jag plockar ju de som är bra från 240, bromsar och bakaxel alltså resten får duger ju bra till brevpress Du har ingen kardanaxel liggandes någonstans ?
Nej jag sålde ju vita hel för jag skaffa t5an:/ Tänkte plocka delar till den men hann bara av med kofångaren sen ville en polare ha resten:/