Micoway skrev:
Hamilton skrev:
Micoway skrev:
Nu är det krig på internet. Det har planterats Trojaner lite här och där som stör internet trafiken.
Därför rekommenderar jag att du installerar en extra brandvägg på din dator.
Så om jag redan har en så skall jag installera ytterligare en och i isåfall varför?
Krånglar datorn så fixa bättre skydd. Funkar internet perfekt så rör inte systemet.
Men om datorn redan börjat krångla så är det ju lite sent att skaffa brandvägg
*lite ironi*
Det är ju som att bygga en mur runt sitt hus när man redan fått ebola eller ta på sig kondomen efter att haft sex
En router lite vett i huvudet (inte klicka i alla toolbars och crap då man installerar program) och windowsbrandväggen räcker långt.
Personligen rensar jag hellre trojaner i efterhand än att man får morsan som ringer och frågar "vad ska jag göra!?!?" varje gång det poppar upp en ruta av någon brandvägg
PS: men DDOS hade ju vart betydligt mindre förekommande om alla hade haft brandvägg och virusprogram, och lite vett såklart.
Senast redigerat av Sushikocken (15 december 2014)
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!