ford100 skrev:
Hej alla Mattias heter jag och ford100 är min morfar han är 68 år gammal o har väldigt dåligt minne o humör som ni kanske märkt.
Jag tänker inte försvara det han håller på med jag och min far som är hans advokat har försökt att övertala honom att lägga av men han lyssnar inte.
Mycket av det han har skrivit här stämmer inte så jag ska gå genom allt från dag 1.
Men kan börja med att säga allt han har sagt om min far (advokaten) och att han ska hjälpa honom dra upp detta i rättegång stämmer ej.
Det var jag som hjälpte honom starta detta konto är inte ett dugg intresserad av bilar vill bara att dom ska funka men jag har nu bytt lösenord så han kommer ej att skriva mer här utan jag kommer skriva hur det har gått sen.
För mot verkstan kommer han att försöka få dom att ersätta honom för boten (suck) har försökt att övertala honom jag o min far att han har ansvaret själv och ingen annan utan lycka.
Men här kommer en genomgång SANNINGEN om vad som skett hittills!!!
10 november han för böter för att ha för många positionsljus vi får hämta honom på stationen för att han bråkat så pass att det ska vara lagligt med polisen, dom väljer att bara ge böter för positionsljus tack och lov.
Samma dag åker han till min far (Hans advokat) och frågar hur han bestrider detta redan här säger min far åt han att det inte kommer ge nåt men vill han det så skulle han hjälpa honom.
Han ville bestridda så min far tar hand om det bokar tid med en domare den 21 december.
1 December han har då åkt själv till verkstan och fått dom att skriva under på kvittot att positionsljusen var lagliga att använda och han spelade in samtalet dom hade.
Sen åker han till besiktningen och får även dom att skriva att dom godkänt positionsljusen.
Han åker sedan till min far (hans advokat) och säger att han skaffat bevis tills dom ska bestrida boten.
Min far (hans advokat) säger att dom inte kommer hjälpa och tar ej emot dom och även här säger att det är hans ansvar att se till att bilen är laglig att han har det yttersta ansvaret ingen annan.
21 december
boten min far (hans advokat) bestrider boten åt honom och såklart förlorar no big suprise där liksom
29 december han försäger sig om vad han skrivit här och gjort inser att jag måste säga sanningen så hoppas ni har förståelse mot han han menade inget illa, men både jag och min far har nu tillrättavisat honom och försökt få honom att inte gå till verkstan den 12 men detta går inte han kommer gå dit men med ingen advokat det var bara en stor lögn han drog när alla sa emot honom att han hade sin son bakom sig och att dom skulle dra detta till domstol att och att min far (hans advokat) sagt att dom hade ett starkt mål var bara en stor lögn finns inte en chans att min far skulle vilja vara med på detta som advokat o äventyra hans karriär.
Jag säger inte att ni måste tro på detta men tro i alla fall inte på något min morfar (ford100) har skrivit här om något.
Så hoppas jag fått med allt har jag inte det är det bara att fråga.