2803
Sök

Olaglig belysning

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
30 december 2014
ford100 skrev:
gps18 skrev:
ok Mattias! smile
jag måste ändå säga att jag står för det som jag har skrivit längre upp:

*att Sverige har en hel massa sådana tönta regler om petitesser som bilens ljus, samt att

*att polisen har resurser att kolla om man har si o så ljus på bilen istället för att bekämpa brottsligheten!

mvh

Håller med dig på den eller dom punkterna

Dock håller jag ej med morfars invandrar politik vill jag klargöra missade det

det är helt ok,
man kan ha olika åsikter, dock det är irrelevant med bilbelysningen.
Med vänlig hälsning,
Jannis smile
Senast redigerat av gps18 (30 december 2014)

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

Avstängd
10 388 Inlägg
30 december 2014
ford100 skrev:
fish skrev:
Frågan är ju vad advokaten kostar i timmen? OM dom nu skulle gå med på att betala, så kommer ju advokatens kostnad äta upp din "vinst"...

Ja han är min son så det kostar inte ett öre

Hade jag inte haft en son som var advokat så vet jag med största sannolikhet att jag inte hade tagit det till en advokat

ford100 skrev:
Hej alla Mattias heter jag och ford100 är min morfar

...

Jag tänker inte försvara det han håller på med jag och min far som är hans advokat

...
boten min far (hans advokat)

Jag säger inte att ni måste tro på detta men tro i alla fall inte på något min morfar (ford100) har skrivit här om något.

Vem var nu "ford100" igen?
Senast redigerat av it_mutt (30 december 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Forummoderator
26 389 Inlägg
31 december 2014
gps18 skrev:
ok Mattias! smile

*att Sverige har en hel massa sådana tönta regler om petitesser som bilens ljus, samt att

*att polisen har resurser att kolla om man har si o så ljus på bilen istället för att bekämpa brottsligheten!

mvh

Alltid lika intressant att läsa om folk som uppenbarligen tror att de poliser man ser ute på gatan är dom enda i hela Sveriges rike som existerar..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

902 Inlägg
31 december 2014
Mack skrev:
gps18 skrev:
ok Mattias! smile

mvh

Alltid lika intressant att läsa om folk som uppenbarligen tror att de poliser man ser ute på gatan är dom enda i hela Sveriges rike som existerar..

det är inte personlig angrepp till nån särskild polis, utan poliskåren i Sverige fungerar bra när de ska ge böter o TJÄNA PENGAR när man har inte bälte, eller har kört i 42,3km/t istället för 40km/t
Men att jaga kriminella, fartdårar som kör i 120km/t i stan, biltjuvar....NÄÄÄÄ!!!!

I fall som nån tror nåt annat jag kan hänvisa till en massa fall!

Jag HOPPAS att de finns flera som gör ordentligt och vettigt arbete!
I så fall vill jag gratulera dem!
Även jag betvivlar det.....

Ytterligare jag kan jämföra polisen i Sverige med övriga länder eftersom jag har den fördel.
mvh

Forummoderator
26 389 Inlägg
31 december 2014
gps18 skrev:
Mack skrev:
gps18 skrev:
ok Mattias! smile

mvh

det är inte personlig angrepp till nån särskild polis, utan poliskåren i Sverige fungerar bra när de ska ge böter o TJÄNA PENGAR när man har inte bälte, eller har kört i 42,3km/t istället för 40km/t
Men att jaga kriminella, fartdårar som kör i 120km/t i stan, biltjuvar....NÄÄÄÄ!!!!

Ytterligare jag kan jämföra polisen i Sverige med övriga länder eftersom jag har den fördel.
mvh

1. Man kan annars ha bältet på sig. Det ökar chanserna att klara livhanken vid eventuell olycka.
2. Jag skulle gärna vilja se någons böteslapp där denne åkt fast för den hastighetsöverträdelsen. Tar dom en med laser så drar dom för det första av - rätta mig om jag har fel - drygt 3 km/h, och för det andra så åker man oftast på en varning, såvida man inte spelar tuff och börjar tjafsa..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Avstängd
10 388 Inlägg
31 december 2014
gps18 skrev:
Mack skrev:
gps18 skrev:
ok Mattias! smile

mvh

mvh

Med risk för att dra det för mycket OT;

Om poliserna -inte. gav folk böter, skulle dessa pengar inte gå till statskassan, med -ännu- mer/större besparingar alternativt skattehöjningar som resultat. Så, det låter ju bra...eller nej, inte.

Jag kan också hänvisa till en massa fall där man jagat biltjuvar och så vidare.. Det spännande är att du använder ordet "kriminell". Kör du 43km/h på 40-sträcka, så utför du en kriminell handling. Du har dessutom hållit 50km/h+ enligt din mätare i bilen.

Gällande att man inte jagar folk som håller 120km/h på 50-sträcka, så är det -helt- i sin ordning. Polisen måste, och ska, avbryta jakten med bil så fort ett fortsatt förföljande innebär allvarlig risk för allmänheten. (vilket det uppenbarligen gör att jaga runt efter en galning i 120 knyck på 50-sträcka...även om jag förstod att exemplet var överdrivet)

- - Edit - -

Gällande total uppklarningsprocenten på brott så ligger inte bilstölder överdrivet högt, eller lågt, med en total uppklarningsprocent på 15-25% sett till hela landet. Misshandelsbrott som annat exempel ligger på motsvarande 50%.

Sett på det stora hela klaras runt 30-50% av alla brott upp (beroende på vad det är brott mot, och då sett till total uppklarningsprocent)
Senast redigerat av it_mutt (31 december 2014)

1 711 Inlägg
31 december 2014
Kriminellt borde vara o fylla på denna tråden..

Ajfan, nu gjorde jag det själv! ;-)

Doh!

902 Inlägg
31 december 2014
@Mack:
Du har ej riktigt förstått mig
1)Jag är inte emot bälte, utan jag anser polisen ska inte ge så mkt vikt om bälte medan kriminella dansar ute som de vill
2)Oavsett om det mer 2 eller 7 km/t de släpper fria de som kör i 100km/t
Se den hela bilden!!!!

@it_mutt
Jag är ekonom o kan rakt av säga om tror du att polisens pengar är det som ska användas till folket du är helt ute.
Det finns hundratals andra sätt att höja statskassan o nästan lika många sätt att spara pengar från onödiga utgifter!

Anser du att detta är lika kriminellt o det är vettigt att sitta o göra sådana kontroller, sorry....
För mig en seriös polis har andra uppgifter!
O jag har aldrig råkat att polisen sitter mitt i Paris, Amsterdam eller Genève o kollar om vartenda bil kör 3 eller 7km mer än det tillåtna...
Och min bilsmätare har betydligt mindre avvikelse än du tror!

Om det var EXAKT i 120 eller CA 120 är inte det väsentliga! Känns det överdrivet kanske för dig, men det har hänt!
Men tror du det är ok att låta de som kör i ca 120km/t i en 50väg då har vi helt olika uppfattningar!!!!!!!!!!

Nu är vi helt utanför ämnet
/
Senast redigerat av gps18 (31 december 2014)

329 Inlägg
31 december 2014
it_mutt skrev:
ford100 skrev:
fish skrev:
Frågan är ju vad advokaten kostar i timmen? OM dom nu skulle gå med på att betala, så kommer ju advokatens kostnad äta upp din "vinst"...

Hade jag inte haft en son som var advokat så vet jag med största sannolikhet att jag inte hade tagit det till en advokat

ford100 skrev:

...

Jag tänker inte försvara det han håller på med jag och min far som är hans advokat

...

Jag säger inte att ni måste tro på detta men tro i alla fall inte på något min morfar (ford100) har skrivit här om något.

Fler än jag som reagerade på det roll

57 Inlägg
31 december 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
ford100 skrev:
fish skrev:

ford100 skrev:

...

...

Han är min far dock är han ej morfars son utan min mamma är hans dotter han har ljugit om mycket för er tyvärr och det ber jag om ursäkt för

6 649 Inlägg
31 december 2014
Så länge sanningen kommer fram är det lugnt!

Gott nytt år på er. smile

De/Dem

57 Inlägg
31 december 2014
Trådstartare
Mattias_Vejdeland skrev:
it_mutt skrev:
ford100 skrev:

ford100 skrev:

...

...

Fler än jag som reagerade på det roll

Ja även här har min morfar ljugit hans advokat är min far men min mamma är hans dotter så därav att det är min morfar glömde det vid genomgången.
Han har som sagt ljugit mycket när han började få måtstånd och fortsatte utan att tänka utan bara mer mer grädde hålet djupare

1 711 Inlägg
31 december 2014
Detta blir bara bättre :-)
Bilder i denna tråden hade varit ett plus ;-)

57 Inlägg
31 december 2014
Trådstartare
Tumbleweed skrev:
Detta blir bara bättre :-)
Bilder i denna tråden hade varit ett plus ;-)

Vad för bilder menar du då?

Har ingen som helst lust att visa några bilder på denna idioti vill bara att morfar ska inse att han har det yttersta ansvaret för sin bil och ingen annan, jag hoppas verkligen att verkstan inte kommer vika sig den 12.

1 711 Inlägg
31 december 2014
Man blev aningen förvirrad i släktträdet där, men jag får inse bilder blir till överflödighet.
lycka till iallafall ;-)

7 432 Inlägg
31 december 2014
ford100 skrev:
it_mutt skrev:
ford100 skrev:

ford100 skrev:

...

...

Han är min far dock är han ej morfars son utan min mamma är hans dotter han har ljugit om mycket för er tyvärr och det ber jag om ursäkt för

ingen fara, DU har ju berättat sanningen så det är det viktigaste smile bra jobbat,

jag tror din far är stolt över dig

Avstängd
10 388 Inlägg
31 december 2014
gps18 skrev:
@Mack:

@it_mutt
Jag är ekonom o kan rakt av säga om tror du att polisens pengar är det som ska användas till folket du är helt ute.
Det finns hundratals andra sätt att höja statskassan o nästan lika många sätt att spara pengar från onödiga utgifter!

Anser du att detta är lika kriminellt o det är vettigt att sitta o göra sådana kontroller, sorry....
För mig en seriös polis har andra uppgifter!
O jag har aldrig råkat att polisen sitter mitt i Paris, Amsterdam eller Genève o kollar om vartenda bil kör 3 eller 7km mer än det tillåtna...
Och min bilsmätare har betydligt mindre avvikelse än du tror!

Om det var EXAKT i 120 eller CA 120 är inte det väsentliga! Känns det överdrivet kanske för dig, men det har hänt!
Men tror du det är ok att låta de som kör i ca 120km/t i en 50väg då har vi helt olika uppfattningar!!!!!!!!!!

Nu är vi helt utanför ämnet
/

Du tror att jag tror mycket.

Jag -vet- att pengarna från en bot går in i statskassan. Det var också det jag sa/skrev. Som ekonom är du då fullt medveten om att om en inkomst försvinner och utgifterna är de samma, måste det lösas på annat vis. Det krävs det visserligen ingen ekonom för att lista ut, utan bara logiskt tänkande.

Jag har inte heller sagt att det är "lika kriminellt". Båda sakerna är en kriminell handling, det var igen, vad jag sa/skrev. Inte att det var "lika illa". Bara att i en sv/v-värld är båda handlingarna kriminella.

Sen är det vidare inte upp till varken dig eller mig att avgöra vad som ska prioriteras. Ett brott mot en lag är ett brott mot en lag. Om vi idag säger "skit i alla som kör 10km/h för fort" så blir problemet givetvis att när någon sen klockas för att köra 12km/h för fort, kommer detta samtal bli det samma "men jag låg ju bara 2km/ över gränsen på max 10km/h över skyltad hastighet..." osv.

Huruvida din hastighetsmätare av någon anledning skulle vara mer exakt än genomsnittet är egentligen totalt ointressant. Är den väldigt exakt, så -vet- du vilken hastighet du håller, och har då väldigt medvetet kört för fort.. Är den som "de flesta andra" bilar, så har du legat en bit över 50 enligt mätaren, om du åker fast för 43km/h på 40-sträcka

Samtidigt missar du en viktig bieffekt av att polisen är ute och plockar "småkriminella" på vägarna; det ger samtidigt möjlighet att få bort folk som kör utan körkort, kör påverkade osv från vägarna.

Åter igen -tror- du att jag tror något. Jag har inte ens indikerat att jag skulle anse det vara minimalt ok att hålla 120km/h på 50-sträcka. Däremot får polisen inte fortsätta en jakt, med bil, när allmänheten utsätts för onödig o allvarlig fara. En biljakt i 120km/h på 50-sträcka -ska- avbrytas. Det är -inte- vad jag tror, utan det är vad polisen har att rätta sig efter.

Med detta inte sagt att polisen sen inte får "stå och vänta" med andra bilar utanför, i detta fall, samhället. Eller för den del kalla in luftstöd.

Ett tips på forumvägen är att läsa vad folk skriver och förstå vad som faktiskt skrivs. Och vidare då -inte- lägga så mycket vikt vid vad du tror att den som skriver egentligen menar.

Och med det postat...tillbaka till topic! Som är...ehm...ja, vad nu tråden handlar om

5 Inlägg
31 december 2014
ford100 skrev:
Hej alla Mattias heter jag och ford100 är min morfar han är 68 år gammal o har väldigt dåligt minne o humör som ni kanske märkt.
Jag tänker inte försvara det han håller på med jag och min far som är hans advokat har försökt att övertala honom att lägga av men han lyssnar inte.
Mycket av det han har skrivit här stämmer inte så jag ska gå genom allt från dag 1.
Men kan börja med att säga allt han har sagt om min far (advokaten) och att han ska hjälpa honom dra upp detta i rättegång stämmer ej.
Det var jag som hjälpte honom starta detta konto är inte ett dugg intresserad av bilar vill bara att dom ska funka men jag har nu bytt lösenord så han kommer ej att skriva mer här utan jag kommer skriva hur det har gått sen.
För mot verkstan kommer han att försöka få dom att ersätta honom för boten (suck) har försökt att övertala honom jag o min far att han har ansvaret själv och ingen annan utan lycka.
Men här kommer en genomgång SANNINGEN om vad som skett hittills!!!

10 november han för böter för att ha för många positionsljus vi får hämta honom på stationen för att han bråkat så pass att det ska vara lagligt med polisen, dom väljer att bara ge böter för positionsljus tack och lov.
Samma dag åker han till min far (Hans advokat) och frågar hur han bestrider detta redan här säger min far åt han att det inte kommer ge nåt men vill han det så skulle han hjälpa honom.
Han ville bestridda så min far tar hand om det bokar tid med en domare den 21 december.

1 December han har då åkt själv till verkstan och fått dom att skriva under på kvittot att positionsljusen var lagliga att använda och han spelade in samtalet dom hade.
Sen åker han till besiktningen och får även dom att skriva att dom godkänt positionsljusen.
Han åker sedan till min far (hans advokat) och säger att han skaffat bevis tills dom ska bestrida boten.
Min far (hans advokat) säger att dom inte kommer hjälpa och tar ej emot dom och även här säger att det är hans ansvar att se till att bilen är laglig att han har det yttersta ansvaret ingen annan.

21 december
boten min far (hans advokat) bestrider boten åt honom och såklart förlorar no big suprise där liksom

29 december han försäger sig om vad han skrivit här och gjort inser att jag måste säga sanningen så hoppas ni har förståelse mot han han menade inget illa, men både jag och min far har nu tillrättavisat honom och försökt få honom att inte gå till verkstan den 12 men detta går inte han kommer gå dit men med ingen advokat det var bara en stor lögn han drog när alla sa emot honom att han hade sin son bakom sig och att dom skulle dra detta till domstol att och att min far (hans advokat) sagt att dom hade ett starkt mål var bara en stor lögn finns inte en chans att min far skulle vilja vara med på detta som advokat o äventyra hans karriär.

Så hoppas jag fått med allt har jag inte det är det bara att fråga.

Orka bry sig om någon med total personlighetsklyvning. Han är både sin far och sin son m.fl
Inte ofta, men det händer, som man stöter på ett Troll av den här kalibern. Finns nog bara ett sätt att bli av med ohyran och det är att dissa honom och hans amsagor

902 Inlägg
31 december 2014
@ it_mutt :
Du har fattat ingenting av det som jag skrev o inte heller mitt tankesätt!
kontakta mig istället för att ha dagisförklaringar här i ett tråd som handlar nåt annat!
/
Senast redigerat av gps18 (31 december 2014)

Avstängd
10 388 Inlägg
31 december 2014
gps18 skrev:
@ it_mutt :
Du har fattat ingenting av det som jag skrev o inte heller mitt tankesätt!
kontakta mig istället för att ha dagisförklaringar här i ett tråd som handlar nåt annat!
/

Om du nu inte vill ha offtopic i en tråd, varför påbörjar du det det? Drabbel!

Och nej, jag har inget intresse i att vare sig fortsätta en diskussion som inte är något att fortsätta, eller av att få någon djupare insikt i vad ditt tankesätt är.

- - - Tillbaka till topic - - -

Gott nytt år alles!

Sök