3153
Sök

projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
kanske ska byta åt mig 5 blåa hella med en polare med.. så då blir det som jag hade på 2,9an med x-ljusen.. tyckte det var snyggt jag smile

kanske inte har skrivit det men fyfan va imponerad jag är över hur fräsch den är under.. därav underreds behandlingen eftersom jag vill hålla den i det mkt fräscha skicket under smile
Senast redigerat av _Glenne_ (26 oktober 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
har inte fått tag på han som hade den där sierra 4x4 som jag skulle ta delar av än så nu är jag less på att vara bil lös så nu ska jag ta hela bakvagnen från sierra 2,9 istället.. men det är ju mkt bättre för då får man ju skivbromsar bak och kraftigare diffklump smile och det är ju lätt att byta så det ska nog gå fort smile men det som är synd att då får jag inte nån diffbroms men det får jag överleva så länge.. smile
Senast redigerat av _Glenne_ (30 oktober 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

218 Inlägg
30 oktober 2007
alltso verkligen inte för att sabba för dig men hur länge fick bilstackarn torka efter att du gjort rent under tills du la på underedsbehandlingen? skall juh vara absolut så torrt det bara går. annars stänger du ju in fukten mellan bodylagret och plåten. vilket leder till. YEPP DU GISSADE RÄTT ROST.

hoppas det var torrt med andra ord.

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
det var krut tort under när jag behandlade den... jag är väll inte helt ointeligent tongue big_smile

379 Inlägg
31 oktober 2007
_Glenne_ skrev:
har inte fått tag på han som hade den där sierra 4x4 som jag skulle ta delar av än så nu är jag less på att vara bil lös så nu ska jag ta hela bakvagnen från sierra 2,9 istället.. men det är ju mkt bättre för då får man ju skivbromsar bak och kraftigare diffklump smile och det är ju lätt att byta så det ska nog gå fort smile men det som är synd att då får jag inte nån diffbroms men det får jag överleva så länge.. smile

Satan så skönt det vore med skivbroms i bak på min sierra också, har bara bytt belägg en gång i bak på min, men hatar redan dom där jävla trummorna som sitter på min...

Tyskstuk är äckligt.

379 Inlägg
31 oktober 2007
_Glenne_ skrev:
det var krut tort under när jag behandlade den... jag är väll inte helt ointeligent tongue big_smile

Klart att du inte är helt ointelligent, du kör ju för fan Sierra ju big_smile wink

Tyskstuk är äckligt.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
hehe joo det blir nog bättre med skivbromsar ja smile

hehe det är ju sant tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
ja idag så lessnade jag på att lata mig och sen så har jag inte tid med det heller då bilen måste vara klar innan den 29e och då ska jag ha hunnit fixa bakvagnen, bytt framruta, renovera toppen och massa smågrejjer...

men iaf så har jag rivit ner bakvagnen på min idag och sedan har jag varit och hämtat bakvagnen ifrån 2,9an... så imorgon så ska fan skiten dit så man kan använda bilen smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
för att vara lite mer exakt så rev jag inte ner bakvagnen på min igår, jag låssade allting osv så den var lös, men då satt den så pass hårt på bussningarna framtill så jag behövde nått att bryta med, och eftersom jag fick hem ett spett idag så tänkte jag att det var en enkel match att få ner den så därför skrev jag att jag hade rivit ner den för jag hade inte förväntat mig att det skulle jävlas med det där.... men iaf så sitter den så förbannat hårt på bussningarna och de så jag får fan inte lös bakvagnen neutral vettefan hur jag ska gå till väga.. jag har försökt att brytit och våldat och skit utan att skiten låssnar hmm

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
nu jävlar är bakvagnen borta och den nya håller på att lyftas upp big_smile... synd att det börjar bli mörkt så man får väll fortsätta imorgon hmm

edit... drog ut en lampa så jag tänkte man skulle få dit själva bakvagnen idag så man bara har allt små pill kvar imorgon smile
Senast redigerat av _Glenne_ (7 november 2007)

735 Inlägg
7 november 2007
_Glenne_ skrev:
nu jävlar är bakvagnen borta och den nya håller på att lyftas upp big_smile... synd att det börjar bli mörkt så man får väll fortsätta imorgon hmm

Skarvsladd och lampor på ställning bara tongue hehe

Born With Nothing..Die With Everything

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
_Glenne_ skrev:

Skarvsladd och lampor på ställning bara tongue hehe

hehe joo drog ut en lampa.. så nu är bakvagnen på god väg iaf smile  tänkte få dit den idag så man bara har små pillet kvar imorgon smile

Körv
3 535 Inlägg
7 november 2007
Duktig gosse! smile Det börjar ta sig ordentligt nu big_smile

Btw, du kan fan aldrig hålla dig ifrån Ford va? big_smile

Truckdriving Man

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
hehe tackar smile

haha alldrig... är ford freak wink.... fast har iofs funderat på att prova nått annat märke ett tag då det är lite enformigt att åka samma märke hela tiden men får se hur det blir med den saken smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
dags att lägga upp lite bilder kanske smile

här är 2,9a bakvagnen på väg upp big_smile
http://i7.tinypic.com/6nti255.jpg

och här är den på plats smile och jaa jag ska köpa nya dammasker när jag får in lite pengar tongue
http://i17.tinypic.com/86g9kr4.jpg

ser ut som det är lite konstig vinkel på skiten här men det är för att på denna bild så är den bara fast satt på den här sidan och inte på andra.. men nu är den ju fast satt på båda sidorna som sagt smile
http://i11.tinypic.com/80pcd8w.jpg

gammla bakvagnen utan klump och trummor
http://i7.tinypic.com/6xqts15.jpg

och det är bara ytrost på bromskivorna på 2,9a bakvagnen eftersom den har stått still i strax över 2 månader... så dom är igentligen fräscha även om det inte ser så ut smile

vi lyfte upp 2,9a bakvagnen komplett med bromsar och klumpen så den var aningen tyngre än orginal bakvagnen utan trummor och klumpen roll.... men iaf nu har man skivbromsar istället för trummor och kraftigare diffklump big_smile

bytte även fjädrarna på samma gång... tog säkningfjädrarna ifrån 2,9an eftersom dom var relativt nya smile

men jag måste nog dra på lite rostskyddsmassa på bakvagnen också.. ser ju lite skumt ut nu när den är rostig medans underredet är svart och fint tongue

sen ska jag iväg till stan sedan och inhandla nytt soppa filter och lite annat små tjaffs smile

jaja det var väll allt just nu

så nästa vecka ska den förmodligen lämnas in och få en ny framruta... tur man gör det på syrrans jobb så behöver jag bara betala halva självrisken eftersom syrran har rabatt där eftersom hon jobbar där wink sen efter det så ska toppen plockas av och renoveras och eventuellt portas (är redan planad)... fast portningen får farsan sköta då han har aningen mer erfarenhet av sånt sen han körde dragrace och gjorde det mesta på dom motorerna själv big_smile
Senast redigerat av _Glenne_ (8 november 2007)

Ford Racing
479 Inlägg
8 november 2007
Härligt!!!!!!!!!!Hoppas Sierran går frammåt med 2,9a Axeln;)
Det är på slutet med Dragrace tar jag med en nypa salt va? smile

Ja Just!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
fordelvis skrev:
Härligt!!!!!!!!!!Hoppas Sierran går frammåt med 2,9a Axeln;)
Det är på slutet med Dragrace tar jag med en nypa salt va? smile

nope... han körde från början på 70 talet tills runt 1990 tror jag det var... sm 2a nån gång vart han med finns både bilder på bilarna dom har kört med och ett antal priser/bukaler eller vad det heter

Ford Racing
479 Inlägg
8 november 2007
Det var som fan.. Inte dåligt.. ska du inte gå i pappas fotspår? smile

Ja Just!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
hade jag haft råd så visst... men det jostar ju en del att hålla på med dragrace och inte fan har jag pengar heller roll

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
äntligen står sierran på hjulen igen big_smile... men det var lite halt men endå kul med slitna sommardäck på snön och isen roll

Sök