dags att lägga upp lite bilder kanske
här är 2,9a bakvagnen på väg upp
och här är den på plats
och jaa jag ska köpa nya dammasker när jag får in lite pengar
ser ut som det är lite konstig vinkel på skiten här men det är för att på denna bild så är den bara fast satt på den här sidan och inte på andra.. men nu är den ju fast satt på båda sidorna som sagt
gammla bakvagnen utan klump och trummor
och det är bara ytrost på bromskivorna på 2,9a bakvagnen eftersom den har stått still i strax över 2 månader... så dom är igentligen fräscha även om det inte ser så ut
vi lyfte upp 2,9a bakvagnen komplett med bromsar och klumpen så den var aningen tyngre än orginal bakvagnen utan trummor och klumpen
.... men iaf nu har man skivbromsar istället för trummor och kraftigare diffklump
bytte även fjädrarna på samma gång... tog säkningfjädrarna ifrån 2,9an eftersom dom var relativt nya
men jag måste nog dra på lite rostskyddsmassa på bakvagnen också.. ser ju lite skumt ut nu när den är rostig medans underredet är svart och fint
sen ska jag iväg till stan sedan och inhandla nytt soppa filter och lite annat små tjaffs
jaja det var väll allt just nu
så nästa vecka ska den förmodligen lämnas in och få en ny framruta... tur man gör det på syrrans jobb så behöver jag bara betala halva självrisken eftersom syrran har rabatt där eftersom hon jobbar där
sen efter det så ska toppen plockas av och renoveras och eventuellt portas (är redan planad)... fast portningen får farsan sköta då han har aningen mer erfarenhet av sånt sen han körde dragrace och gjorde det mesta på dom motorerna själv