Rquired skrev:_Blue_Speed_ skrev:Får hoppas du har räknat rätt för jag orkar inte sitta och räkna ut något nu klockan halv 11 på kvällen. Men ok, om miljön skulle tjäna nån gram koldioxid på att köpa ny bil var tredje år så får väl dessa som gör det hålla på så. Om de har råd vill säga, eller så får de ta sig råd... Men då kan de lika gärna avboka sina utlandsresor 3 gånger per år också för annars är de inga riktiga miljövänner.
Inte för att vara otrevlig men miljön är väl ingen sak som kommer i första hand här på GORG och de flesta här väljer inte bil efter hur lite koldioxid den släpper ut. Är man intresserad av riktiga miljöbilar är detta ett bättre forum: http://elbil.forum24.se/
Det förvånar mig lite grand att du strax innan klockan nio på några minuter "klart och tydligt" kunde räkna ut vad som var bäst för miljön men nu knappt två timmar senare orkar du inte kontrollera en färdig uträkning, men en del tröttar fort.
Att Garaget.org är ett forum som passar ypperligt för alla intressen, även miljöbilar, trodde jag att vi konstaterade i den tråden då du fick opinionen mot dig och senare blev avstängd när du påstod att de med 'fel' intressen borde lämna?
Ser ingen fel på uträkningen direkt, har tittat på den. Men ok, då ska miljön tjäna på att man köper ny miljöbil var tredje år om man kör väldigt mycket. Plånboken gör det inte. Folk som på riktigt tror att de är "goda" för att de köper nya miljöbilar kan slänga sig i väggen om de inte avbokar alla sina flygresor och annat skit de håller på med. Det är en jävla dubbelmoral när de säger sig värna om miljön men samtidigt mer än gärna åker kors och tvärs över jorden med flygplan.
Miljöbilsintresserade får självklart vara här också. Det jag menar är att det finns säkert bättre forum för miljöbilar än GORG där de kan dela sitt specifika intresse för just miljö/elbilar och få mer gensvar än här. Jag står fortfarande fast vid att majoriteten här inte har miljöbilar som största intresse.
it_mutt skrev:_Blue_Speed_ skrev:Får hoppas du har räknat rätt för jag orkar inte sitta och räkna ut något nu klockan halv 11 på kvällen. Men ok, om miljön skulle tjäna nån gram koldioxid på att köpa ny bil var tredje år så får väl dessa som gör det hålla på så. Om de har råd vill säga, eller så får de ta sig råd... Men då kan de lika gärna avboka sina utlandsresor 3 gånger per år också för annars är de inga riktiga miljövänner.
Inte för att vara otrevlig men miljön är väl ingen sak som kommer i första hand här på GORG och de flesta här väljer inte bil efter hur lite koldioxid den släpper ut. Är man intresserad av riktiga miljöbilar är detta ett bättre forum: http://elbil.forum24.se/
Inte? Så "de flesta här inne" köper alltså största tänkbara motorn de kan osv? Skulle säga att betydligt fler än vad du verkar vilja erkänna visst bryr sig om hur högt koldioxidutsläppet från deras bil är (då detta i sin tur går hand i hand med hur hög bränsleförbrukning är).
Tror nog de flesta här inne hellre ligger på ex.vis 0.75l/mil vid landsvägskörning, än 2l/milen. Och just kommer välja bilen som har den lägre förbrukningen så länge det är "samma bil". Inte alla, men de flesta. Det finns gott om trådar i stil med "hjälp, min bil dricker XX dl mer än vad den ska" osv. Men, det är väl för att folk inte bryr sig helt enkelt...
Du hänger inte med på det jag menar. Många här på garaget har sommar/hobbybilar och jag tror majoriteten faktiskt skiter fullständigt i hur mycket deras sommarbil drar. Eller om man ska köpa en speciell sommarbil så tror jag inte man sitter och stirrar sig blind på hur mycket den bilen drar? Är en annan sak om man bryr sig om förbrukningen när man letar efter en bil att pendla med, då tittar man väl efter någon sur snåldiesel som tar en från A till B bara. Dyrt att pendla amerikanskt med V8 kan jag tycka men det finns folk som gör det också. Har man råd så varför inte?
När folk startar trådar om att deras bilar drar för mycket så tror jag inte det är miljön de tänker på i första hand. Utan då vill man troligen ha ett svar på vad som kan vara fel på bilen om den drar mycket mer än vad den egentligen ska.
Senast redigerat av _Blue_Speed_ (13 januari 2015)
Nöjeskör närproducerat
0
0
0
0