Ring och prata med Tony på AG's bilservice i Norrköping 011-19 99 98. Han är duktig på Audi.
Tyvärr så har jag inga tips.
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
jag har hörde för ett tag sen av en mekaniker at det kan vara en kyl/temp givare som är kass. så då visar den fel temp och då får bilen fel bränsle blandning. någon som har någon aning? tacksam för samtliga svar
Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Min tt vart så här för ett tag sedan och det visade sig att mina tänd stift som jag bytte till för 600mil sedan hade get upp, dessa var ett par beru platina och dom ska hålla mycket mycket mer än så, men dom var slut, tror att dagens bilar är ganska kinkiga på vad man stoppar i kör nu på rs4 stifft av NGK efter som dessa är en grad kallare och funkar skit bra nu med chippet men om det inte är stiften tippar jag på (a: tändspole) (B: tändmodul) vet en på jobbet som fick fel på sin tänd modul på sin 1.8t a4 coh den gick bara sämre och sämre tills den bara gick på 3 cylindrar, men kolla med ett strobo skåp om den miständer på någon cylinder mvh Fricke
Min tt vart så här för ett tag sedan och det visade sig att mina tänd stift som jag bytte till för 600mil sedan hade get upp, dessa var ett par beru platina och dom ska hålla mycket mycket mer än så, men dom var slut, tror att dagens bilar är ganska kinkiga på vad man stoppar i kör nu på rs4 stifft av NGK efter som dessa är en grad kallare och funkar skit bra nu med chippet men om det inte är stiften tippar jag på (a: tändspole) (B: tändmodul) vet en på jobbet som fick fel på sin tänd modul på sin 1.8t a4 coh den gick bara sämre och sämre tills den bara gick på 3 cylindrar, men kolla med ett strobo skåp om den miständer på någon cylinder mvh Fricke
hur funkar det?
kolla vakumslangen som går in till insuget och som sedan går till baksidan på toppen , slangen är en 90" böj. ca 15 cm lång, mycket vanligt fel på 1.8T
Mammas Toledo v5 gjorde precis som din. Efter många felsök var det luftmasemätaren. Eftersom den gått dåligt ett tag byte vi alla 5 stiften också. Sedan var den som ny.
Tack för all svar jag ska kolla det läste det precis men det som är väldigt skummt är att det går extremt ryckigt upp till ca 100 km. Men när man tec ligger på motorväg i 110-120 km och stämplar till 140km inte en antydan till att något går är fel. va kan det vara blir inte klok på det men jag ska kolla era tips.