3315
Sök

Audin går ryckigt!

5 Inlägg
15 januari 2007
Hej!!!
Hade prcis samma fel som du beskriver på min audi 100. Då var det bränslepumpen som inte gav tillräckligt tryck. tror jag hade 1 bar och det skulle vara 2,5bar.  Hursomhelst hade jag för lite tryck...

5 Inlägg
15 januari 2007
Jag provade också att byta luftmassemätarn och kollade tändspolen och all kablar, Jag höll på att bli gråhårig av allt letande. Var in på verkstan och dom kopplade in den i datorn , men hittade inga fel. Sen fick jag ett tips av en som har audi verkstad att kolla upp trycket i bränsle systemet. hade alldeles för dåligt tryck så jag böt bränslepumpen. sen gick den som en klocka igen..........

Det kanske är värt att kolla upp i allafall...

Mvh Micke

301 Inlägg
23 januari 2007
Trådstartare
basnamicke skrev:
Jag provade också att byta luftmassemätarn och kollade tändspolen och all kablar, Jag höll på att bli gråhårig av allt letande. Var in på verkstan och dom kopplade in den i datorn , men hittade inga fel. Sen fick jag ett tips av en som har audi verkstad att kolla upp trycket i bränsle systemet. hade alldeles för dåligt tryck så jag böt bränslepumpen. sen gick den som en klocka igen..........

Mvh Micke

tackar ska kolla det snarast och byta tändstiften

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

238 Inlägg
23 januari 2007
har samma problem med min 240 (b230a) den rycker oxo om man ligger på låga varv och gasar på lite så rycker den. har nya stift,olja,filter stalt täningen,komptest gjort de mesta rycker iaf :S va kan de va för fel ? tack på förhand

JP Samlare

47 Inlägg
23 januari 2007
Låter motorn konstigt i tomgång? ligger tomgången som det ska?

Audi Rs2
Bmw E30
Saab 9000 Viper

238 Inlägg
23 januari 2007
va ska man säga de poffar på tomgång . a den är bra

JP Samlare

Bi-Fuel
153 Inlägg
23 januari 2007
Min Audi 80 är också lite så..  den går taskigto rycker en hel del tills man kommer till runt 3500rpm då känns de som den ska..  på Bilprovningen sa han att den inte tände på alla cylindrar. Jag har kollat stiften o dom är rena iaf.. men de behöver ju inte betyda att dom funkar..  smile

Ska iaf ringa till Audi imorn o fråga om dom kan ge ett bra pris på en felsökning o inte nåra 1500kr/h som en annan sa att Audi hade tagit betalt. Vill ju ha min fina Audi tillbaka som den var förut.. sad

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

301 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
jag har nu bytt stiften till ett par svindyra longlife NGK R stift den gick mycket bättre efter det, tomgången är bättre den går fullt ös på 1,2 hoppar på högtvarv i 3,4,5 men går mycket bättre på alla växlar än innan, stiften jag bytte i sommras va sotsvarta? va kan det vara för fel? börjar bli riktigt less på det här ;(

kolla denna bild så ser ni!

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=46309
Senast redigerat av Isröd (24 januari 2007)

301 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
basnamicke skrev:

Mvh Micke

Vi har en vinnare smile bilen dog idag smile så jag bogserade in den till en verkstad, han provade att smälla till på bensin tanken med en plastklubba den hoppade igång direkt smile men den va ganska dyr ny 2000 spänn gick den på och med arbete nästan 3 usch får nog slå sönderspargrisen sad det kan ha varit skälet till att den har ryckt så länge också! Hoppas att någon mer kan dra nytta av dennna tråden smile

MVH Simon

Nej det hjälpte inte hela vägen men nu så är problemet åtgärdat det var en tändspole som var slut. på cylinder 2. nu går den riktigt bra igen smile tack åter igen för all hjälp

MVH SIMON
Senast redigerat av Isröd (6 februari 2007)

Bi-Fuel
153 Inlägg
25 januari 2007
Trevligt..  ska boka tid hos Audi imorn o se om dom hittar va de kan vara..  hoppas de inte är så dyrt o laga den bara.

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

Sök