Hej, jag bygger banbil och blir så less på vissa saker. Denna gång är det stolarna
Jag är 190cm lång och väger mindre än 70kg (ska träna och gå upp till iallafall 70...) och jag bor i Östersund.
Min teori är att lägsta punkten av bälteshålen på ryggstödet ska vara ovanför axlarna, det blir om jag sitter med rak rygg på ett kolv 70cm...
Jag vet att det kan omöjligen bara vara jag som behöver en "lång" "tjej modell" på stol... Jag letar stolar men eftersom att jag har 40mil+ till närmsta ställe där jag kan pröva många stolar så hinner man aldrig dit
Därför har jag bara prövat fåtalet stolar.
Den bästa bredd jag hittat ännu är Sparco Rev stolen med 31cm vid botten, så något liknande hade varigt bra.
Alla stolar jag testat har haft för kort rygg men Sparco's längsta smala verkar vara Corsa men ej testat den ännu. OMP ARS-R verkar vara deras mest passande men enligt det jag hittar på fakta blad etc så är den inte längre än Corsa men bredare = inte den? Jag har även kontaktat Stätus och troligen är de nog smal men inte nog lång.
Tex Corbeau har jag haft svårt att hitta dimensionerna på och lika med Cobra så där har jag inte hittat något alternativ som kan fungera...
Den på papperet mest passande modellen är i skrivande stund Sabelt GT-140, Vet någon mer om denna stol, har någon i sverige den, etc? (3900kr kallad "Titan")
Fler tillverkare på stolar som inte är allt för dyra men är säker vid krock?
Krav:
Fungera till 190cm och 70kg, lång rygg och ca 31cm bred.
Resultat när denna post skrevs...
måste testa:
Sparco evo 1 (antagligen för kort)
Sparco corsa (antagligen för kort)
Omp ars-r (för bred och kort)
Sabelt GT-140 ("titan") (bra?)