Tjena tjena Har nyligen blivit ägare av en Volvo s60 2.5t och meningen är att det ska bli en sleeper av den. Här kommer jag lägga ut lite rullande uppdateringar, kommer kanske inte vara så aktivt i början då jag fortfarande... Visa mer
Tjena tjena Har nyligen blivit ägare av en Volvo s60 2.5t och meningen är att det ska bli en sleeper av den. Här kommer jga lägga ut lite rullande uppdateringar, kommer kanske inte vara så aktivt i början då jag fortfarande studerar och inte har den ekonomin som krävs . Jag ska även försöka fräscha upp exteriören lite men ändå hålla den så original som möjligt. Följ gärna mitt projekt!
Bestämde mig till slut att köpa mig en sådan här liten rackare, har hela tiden velat om man ska han en sådan eller inte men valde att köpa en då jag läst många positiva kommentarer . Vad tycker ni om ATM magnetventilen?
Har du monterat magnetventilen än? Vet att den bl.a ska ge tidigare laddtryck, men frågan är om det ens är möjligt på en 2,5T? Har inte dom redan ett grymt bottendrag? Har kört lite 2,5T och tycker den laddar på som fasen redan vid 1500 rpm om man jämför mot en T5 som får lite senare ladd (typ 2500 rpm).. Bara spånar lite, kan ha fel
Japp den sitter på nu, har inte hunnit köra så värst mycket ännu men känns fan att den drar bättre och effekten liksom ligger kvar på högre varvtal också:) Det du säger är sant, laddet börjar kännas vid ca 2000rpm. Köpte den mest för att få bättre mellanregister då effekten avtar snabbare vid högre varv jämfört med en T5:a
Har äntligen fått ut HU-603 stereon och satt dit den nya enkeldinen. Vart ett jävla grabb med att få dit skiten, ISO kablage, Y-splitar och lågnivåadapter.. Fick dock ändå inte ihop det med lågnivåadaptern så just nu drivs högtalarna bara på stereon. Trist att färgskillnaden är så pass stor fast jag beställde en svart stereo ram.
Verkar som att ingen vill gissa vad som paketet innehåller.. I vilket fall som helst, en styck Volvo original 19t turbo och 3" rostfri dp med 100 cells race cat.
Så som du gjort Mahlberg funkade inte på min. När jag kopplade in adaptern från bilslutsteget till stereon så pep det konstant så jag sket i det och kör utan men tycker ljudet är minst lika bra som när jag hade HU- stereon Har även bytt stereoram och stereo sen dess kommer uppdatering på det snart!
Bilen är nu klar! Återstår att se ifall vi når målet på 400hk eller inte, inväntar visserligen ny koppling då den gamla inte pallade trycket längre därefter blir det bänkning! Någon som kan tipsa om vart man kan bänka bilen i södra Sverige ? Fler bilder kommer!