Efter att ha lackat ur för många gånger på att ingen av de motorer jag försökt med fått plats eller rent av fått plats men svikit på den lilla detaljen att grenrör/insug suttit på fel sida så har jag nu kommit ett steg längre :)... Visa mer
Har tokat alldeles för mycket nu och velat fram och tillbaka, testad nya motorer olika bilmärken men slutade ändå i att modda och bygga om en gammal hederlig B23A. Hittade en lös motor med M46 låda i Vansbro och nu är jag igång Började med att mäta och kolla om man eventuellt skulle flytta sumpen och bygga om oljepump m.m kom snart fram till att minska sumpen och bygga ny framvagnsbalk var det som skulle spara mest ork och plats
Har även sen en tid tillbaka en sida på Facebook under namnet "Ryska fordon i Sverige" som jag lägger ut bilder på när det hänt nått nytt med mina fordon. Fast sidan är ju tänkt att fler ska gilla och dela med sig av sina ryska åkdon
Jofan jag hoppas det jag å har svetsat om tråget idag och gjort rent lite för återmontering Imårrn får jag förhoppningsvis hem en svets så jag kan svetsa en egen framvagnsbalk och kapa bort den befintliga. Efter det så ska motor och låda på plats för inpassning mot staget mellan hjälpstyrarm och snäcka
Lygdman skrev:
De tror jag blir en bra lösning och betydligt enklare med inug och avgas på rätt sida.. Och billigare å enklare å trimma i framtiden
Haha nejdå den står kvar där jag lasta av den i väntan på ett nytt kopplingskitt som vart försenat Men lär ju i med den 5-växlade lådan i den och testa först innan jag kapar av en orginalkardan för hoppassning på den gröna
Jorå det blir ju en standard b23a till en början, får jag sen bara fart på drivningen och insidan klar i tid till vårkanten så ska jag jaga delar för eventuellt mindre toppbygge, och en till fugge
Masen_Racing skrev:
Hahaha. Precis. Jag skulle bara dit en sväng, sluta med timtal i ett garage
Idag har tråget monterats tillbaka på motorn, den nya framvagnsbalken är måttad och ska nu byggas. Blir till att bygga egna motorfästen på blocket så man kan ställa ned den på nya balken.
Men vad är det man bruka seja? Third time's the charm? :p
Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Jadu jag tillflippade lite efter att Opelmotorn inte heller gick så jag raderade den helt och la bilen på blocket men ångrade mig rätt snabbt och forskade i en tredje motor och den SKA i!!! om vi så ska gråta bägge 2
Wolf_89 skrev:
Ny tråd? varför inte fortsätta i den gamla?
Men vad är det man bruka seja? Third time's the charm? :p
Ny framvagnsbalk svetsad i bänk efter det jag måttat fram, blir väll att svetsa i den imorgon med lite flyt. Har även gjort en lite snitsigare plugg till "pulsair ingången" i insuget istället för att som förr knäcka röret och svetsa ihop det har jag gjort en bult Pluggar till grenrörsidan finns också nu.
Bilder kommer efter det att jag fått delarna på plats
Jadu jag tillflippade lite efter att Opelmotorn inte heller gick så jag raderade den helt och la bilen på blocket men ångrade mig rätt snabbt och forskade i en tredje motor och den SKA i!!! om vi så ska gråta bägge 2
Wolf_89 skrev:
Ny tråd? varför inte fortsätta i den gamla?
Men vad är det man bruka seja? Third time's the charm? :p
Okej. Allt går ju. Men frågan är ju bara hur mkt man vill kapa
Men du lyckas nog till sist.
Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.