Hool skrev:
Att jämnföra lack av lösa delar med lack av tak är fel..
Dels ska en jävla massa lister och skit lös dessutom så får man lacka med lite överlapp så det inte blir skarvar och dylikt..
Slänga in lite lösa delar i boxen är fan så mycket mindre jobb..
Och ja.. Visa bilen åt en duktig rekondare innan..
Jag håller helt och hållet med.
Lösa delar som splitters, vinge osv är inget arbete. Motorhuv är relativt enkelt men lite stort i fallet E60.
Jag höll på en hel dag att skruva loss takrailsen från en Merca W210, fick riva allting ovanför instrumentbrädan inuti bilen för att ens få loss innertaket, med andra ord krockgardinerna också som satt under taklisterna.
15k låter rimligt, kåda kan dessutom ställa till det vid lackering kan jag tänka mig,
jag lackade en dörr på en bil som stått under ett plommonträd och den fick jag lacka om sisådär 3 gånger,
då det var något som färgen reagerade på, även efter slipning.
Kolla definitivt med någon kunnig bilrekondare, på bilfirmorna är det bara snabba pengar som gäller,
ingen ställer sig och lerar och våtslipar bilen till perfektion där.